simiyyy otizm bazen hic belirti vermeden bu sekilde birden konusmayi birakma , ogrendigi seyi yapmama gibi ilk belirtiyle kendisini gosteriyor. Mesela , post sahibi “cocugum kendi etrafinda donuyor” deseydi ben de bu otizm belirtisi demezdim. Belirtilen sorun, bazen ilk belirti olabildigi icin uyarimi yaptim. Bir anneye bu cevabi vermekten zevk aliyormusum gibi yorum yapmayin! Ben sadece ona yardimci olmaya calisiyorum. Kotu ihtimalleri gosteriyorum ki gec kalmasin sorun varsa. Ki malesef bizim insanimizda soyle bir sey var. Anne cocugum kan kusuyo dese ‘ay olur o bebek ’ gibi rahatlatici taktik verme pesinde. Halbuki annenin rahatlamaktan ziyade cocugunun hastaliginin ne olabilecegini ogrenmeye ihtiyaci var. Ozellikle otizm gibi bir sorun da herkes, korkma bizim x 3 yasinda konustu, benim x , sosyal degildi simdi soyle gibi cumleleri nedeniyle coxugun doktora goturulmesine bile mani olabiliyorlar. Ha bazen annelerimiz oyle seyler yaziyor ki onlara ben de diyorum bunun sebebi su olabilir korkmayin diye. Ama hanimefendinin soyledigi sey, onemli bir mesele. Ben korkmayin onemsizdir, benim yegenimde oyle oldu dersem vicdanim rahat etmez, bir bebege sebep olmaktan korkarim