3yasakadarsifirekran 15 aylık şu an. Ben 20 günlükken zeka kartlarini göstererek başlamıştım. 1 aylık olduğunda günde 1 kitap/hikaye okuyarak kitaplara başladım. Sonra artırarak devam ettik. (Tabii ki hiç kitap okuyamadigimiz günler de oldu. Hastalik, seyahat gibi yani. ) 1 yaşına kadar gunde 2-3 kitap okuyorduk bi sabah iki ogleden sonra. Arada dokun hisset kartları, kelime kartlarına bakiyor ve oyun oynuyorduk. 1 yaşından beri sabah 2 3 kitap ogleden sonra 2 3 kitap okuyoruz ses kartları aldik onlara bakıyoruz. Müzik dinliyoruz. Dans ve taklit yapiyoruz. Ve benim için en önemlilerinden biri de disari çıkmak. Yani ne kadar soğuk olursa olsun yagmur vs fark etmez çıkmadığımiz gun nerdeyse yok. Tum bunlarin etkisini de şöyle hissediyorum hatta insanlarda fark ediyor farkli bir çocuk olduğunu falan söylüyorlar ki bana göre normal olmasi gerektigi gibi. Çok güleç, sosyal, yetişkin biriyle konuşurken sanki bebekce degil de normal insan gibi konuşuyor. Kendisine sorulan sorulara babildayarak cevap veriyor ve cevaplar genel olarak konuşulan kelimelere benzer şeyler oluyor. Sanki o kelimeyi çıkarmaya calisiyor gibi.Hemen hemen her zaman tek seferde komut aliyor. Görev alıyor. Ev işlerinde yardim ediyor( etmeye çalışıyor) kelime sayısı da ayına uygun olması gerektiği gibi. Aslında cocugumda ekstra bir davranış yok yani normalde olması gereken gelisimi gösteriyor ama normal gelisimden bazi sebeplerden dolayı geri kalan çocuklar oldugu için insanlara farkli geliyor.
@Beste2022