Merhaba arkadaşlar. Yazdıklarım belki birilerine fayda sağlar diye açtım postu. İkiz erkek bebeklerim var 8 aylıklar. 8 aydır uyku bizim problemimiz çünkü gündüz uyurlar max 40 45 dk uyurlar bazen yatırırım 10 dk sonra uyanırlar tekrar uyutmaya çalışırım şanslıysam uyurlar bi yarım saat daha geceleri ise bi oğlum bazen 5 6 kere uyanır diğeri ona nazaran daha az uyanır. Uyutma yöntemim tabi ki sallamaydı bazen ayakta bazen sallanan ana kucağında bazen de nadiren kucakta gezerek uyuturdum. Sürekli bi piş piş modundaydım. Ta ki 3 gün önceye kadar ☺️ sürekli uyku eğitimini araştırıyordum ama başlamaya cesaret edemiyordum iki bebek tek başıma nasıl olacak diye zaten çok huysuzlar falan filan derken bi anda akşam uykusuna yatıracağım vakit dedim ki sallamayacağım beşiklerinde kendi kendilerine uyumaya alıştıracağım ve başladım uyku rutinlerini yaptım ikisinide beşiklerine (ayrı odalara yatıyorlar çünkü sürekli birbirini uyandırıyorlar) yatırdım emziklerini ve uyku arkadaşlarını verdim öptüm kokladım iyi geceler dedim bi dk kadar pişpişledim çoktım odadan. Başladılar ağlamaya ama nasıl ağlıyorlar anlatamam gidiyorum öpüyorum okşuyorum tekrar iyi geceler diyorum çıkıyorum yine ağlıyorlar bi kaç kez tekrar ettim baktım biri ağlamaktan yorulmuş olacakki uykuya geçiyor ama hala ağlıyor gittim poposuna piş piş yaptım belki bi dk bile değil uyudu. Diğeri kendi kendilerine oynuyor beşiğe tırmanıyor uzun süre ayakta kalamıyor tutunarak yoruluyor başlıyor yine ağlamaya gidiyorum yatırıyorum iyi geceler diyorum çıkıyorum bunu herhalde 10 kez falan yaptım artık çok yoruldu en son gittim onada bi iki dk piş piş yaptım uyudu. Gece de ancak doyurmak için aldım kucağıma onun dışında en çok piş piş yaptım beşiğinde okadar. Ertesi gün yine böyle sürdü ama oğlanlardan biri piş piş bile istemeden biraz daha az ağlayarak daldı uykuya diğeri aynı inatla devam etti 3. Gün bi oğlum neredeyse hiç ağlamadan bi iki mıkırdanma sızlanma ile uykuya daldı diğer oğlum yarım saat beşiğe tırmanma çalışmaları sonunda uykuya yenildi ve ilk kez piş piş yapmadan uyudu. Tabi ki ben bu üç gün de iki kez gündüz uykusu yaptırdığımı düşünürsek yani bunu gece uyanmalarını saymazsak 9 10 kere uyguladık. Şuan kendileri uyudular ve ben sizinle paylaşmak istedim. Tesadüf mü bilmem ama gündüz 3 gündür uzun uyuyorlar kendileri uyudukları için mi bilmiyorum ama işe yaradı benimkilerde. Bu süreçten korktukça hem kendimize hem bebeklere zarar veriyoruz galiba. İstikrarlı olmak lazım ağlıyor deyip kucağa almamak lazım. Bu arada belirtmek isterim benim bi oğlum doğuştan kalp hastası çok ağlatmamaya çalışıyorum onu hem ikizler hem şuan tek bakıyorum ona rağmen başardım sizde inanın başarırsınız.