Dilruba_1 açılın geldim 🤣
Simdi soyle; benim ikizlerim var. 35 haftalik dogdu. Bir bebegim beslerken fiskirarak kusuyodu cok korktuk gastroya goturduk. Universite arastrima hastanesi cocuk gastroentolojide iyi bir hocaya. Tarttilar gozlemlediler. Tahlillere bakildi. Karin ulturasonu yapildi. (Bunlar yapilmadan reflusu var ben de derim 🤣) neyse doktorumuz dedi ki AR mama kullanabilirsin. Takip etmek gerekir. Her gun neredeyse her beslenmede fiskirarak kusuyosa ilac vermek gerekiyor dedi. Ya da ciddi kilo kaybi varsa. Bunun disinda asla onermiyorum dedi. Cocugu tanidik zamanla. Suan 6 aylik olacak. Hala kusuyor. İlk zamanlar gibi degil tabi. Hic ilac vermedim. Ar mama bile vermedim. Hipp combiotic ile besledik anne sutu de cok kusturuyor asiri sivi oldugu icin. Ulturasonda asiri gaz cikti. Sab simplex gaz damlasi kullandik guzel gaz masajlari yaptik. Cok sukur bugunumuze.
Yatarak beslenmeye gelirsek;
Geceleri esim yattigi yerde besliyor. Gunduz egimli anakucaginda yiyor genelde ama yatakta yemek isterse yatakta da veriyoruz. Gaz cikarirken genelde cok kusuyor. Yatarken biberondan oguturse kusuyor bu durum diger bebeğimde de var.
Diger bebeğim 3 aydir sadece yatakta besleniyor. Sagip sut veriyorum emmez oldular. Anne yani egimli onda veriyorum ama kendi duz yataklari da var annem orda reflusu olan bebegimi besliyor.
Deneyimlerim bu sekilde. Reflusu olmayan bebeğimi zorladigimda o da kusuyor ve reflusu falan yok tekrar soyluyorum. Bu bi hayatta kalma becerisi; bogazina bisi kacmamasi adına tabiiki kusacak. Kontrol edilirken bogazina tahta spatula ile bakiyolar tabiiki ogurup kendini geri cekecek 😁