Labellda ağustosun ortasında oğlum 28 aylıktı biz de başladık. Benim ki kendi istemedi bezi, ben hiç hazır değildim ve oğlumın da hazır olduğunu düşünmüyordum bi anda oldu 🤷🏻♀️
Oğlum konuşmuyor çok kelimesi yok ama popo demeyi öğrettim bu süreçte, tuvaleti gelince popo diyo ( tabi artık popo pipi çiş diyo 😅)
Tuvaletinin gelip gelmediğini de farketmiyodu, kakasını yapınca rahatsız olmasını bekledim ama o da yok 🤷🏻♀️
Gel gelelim ki bezi takmak istemedi. Ben önce ciddiye almadım taktım bezi geçtim.. 2. Defa tekrarlandı bu bez istememesi ben de çıkarttım bezi başladık 🥲 öncelikle sordum bezi istemiyo musun ı ıı (hayır) dedi, (kilot vs almıştım) kilot giydirdim bunu mu giyceksin hıhı dedi. Giydirdim kilodu, halıları da topladım 😅 bi kova su ve bez koydum ortaya çiş yaptıkça sildim 🥲 bi de maşrapa bulundurdum yakınlarda, alışana kadar tuvalete yetişemezsek diye..
İlk gün zordu 🥴 5dakkada 1 üst baş değişiyorduk 2.gün çişi gelince yanıma koşmaya başladı ama yetiştiremedik çoğu zaman , 3.gün söylemeye başladı ve tutuyordu da artık..
İlk hafta kakasını 2 günde 1 yaptı. 2.hafta hep tuttu zorla yaptırdık, 3. hafta ona da alıştı 👍🏼 ben her kakasında hokus pokus yaptım ✨ klozet kapağını kapatıp sifonu çekiyoruz ve kakalar, kakalar diyarına gitmiş oluyor 😂
tuvalet üzerine takılan aparatlardan vardı zaten arada otutturuyordum 1.5 yaştan beri (alışsın diye).. Onunla devam ettik direkt tuvalete alıştı oğlum. Bence daha iyi oldu lazımlıktan sonra bir de tuvalete alışma süreci olmadı..
Bi de kakadan korkma sorununu daha kolay atlattık, tuvalet kapağını kapatıp sifona basınca bitti gitti 🤗
Bizim bi tek gecelerimiz sorun, 2 saatte1 kaldırıp çişe götürüyorum yoksa üzerine yapıyo 🤦🏻♀️ çok nadirdir kendi kalktığı, bakalım zamanla alışır ona da🤷🏻♀️
Ben çok sık çişin geldi mi, var mı vs diye darlamadım çocuğu.. tabi ki ara ara sordum yok cevabını alınca ‘ tamam gelince söylersin’ dedim.. Arada hatırlatıyodum ‘tuvaletin gelince ne diyceksin?’ diye, ‘anne popo/anne çişş’ diyo 👍🏼 ilk zamanlar yarım saatte 1 sonraları süre uzuyor, tuvalete götürdüm.
Elifin tuvalet eğitimi ve tunanın tuvalet eğitimi kitaplarına baktık bu süreçte sık sık 🤗 çok da yardıımı oldu..
Çok sabırlı ve sakin olmak gerekiyor gerçekten 🥴 Ben korktuğumdan kolay atlattığımı düşünüyorum 🤭 darısı diğer annelerin başına 🙏🏼