Ozlem2904 sınır koymak için önce evdeki herkesin birbirine destek olması lazım. Sizin hayır dediğinize ya da yasak koyduğunuz birşeye baba veya başkası evet dememeli. Benim kızım4 yaşında. Ben kuralcı bir insanım, yani yapım öyle çocuğuma da kendimi frenleyerek çok baskı yapmadan sınır koymaya çalıştım. Birşeye aonunda evet diyeceksem onun için hayır demedim. Ama hayır dediysem de ne yaparsa yapsın onu evete döndürmedim. Ve kızım da anlıyordu, sınırları biliyordu. Ama 2,5 yaşından sonra babanın sürekli benim kararlarımı çiğnemesi bu düzeni bozdu. Ben mesela akşam çizgi film izlemesini istemiyorum, uykusunu çok etkiliyor; bunun için de hava kararınca çizgi film bitiyor diyordum, tamam diyordu. ama eşimden istediğinde gidip açıyordu. E sonra çocuk bunun için diretmeye başladı. Yada kızım yemek yiyen bir çocuk, bir gece yemese sorun olmaz. Ama o gün mesela sevmediği bişey var, başka yemeğimiz yok kızım, aç değilsen yeme o zmn derdim. Gerçekten açsa yerdi onuemeği, ama eşim veya babanne anneanne geldikçe , aman aç kalmasın , aman ondan berelim diye diye o düzeni de bozdular. Sevmediği bi yemek olunca çok direnmeye başladı. O yüzden sınır içşn önce siz ve evdeki herkes aynı noktada kararlı olmalı. Peşinden kaşıkla dolaştıkça, o şekilde yemeye devam edecek ve yediğinden de birşey anlamayacak zaten. Gerçi yemeyen çocuk da zor oluyor. Sizin bebeğiniz de küçük daha, şu andan sınır koymayı başarırsanız kolay olur. Büyüdükçe daha zorlaşıyor.