Gulra Bebeğim 6.5 aylık . Ek gıda tanımlarına 5.5 aylıkken başladık. Sadece mama alıyor. Kilo almadığı için doktor artık ek gıdaya geçin dedi. Menü olarak verin dedi. Şimdi ben ne zaman ek gıda vereceğim ne zaman mama vereceğim. Annem bugün tarhana çorbası yapıp vermiş haberim yoktu verilebilir mi onuda bilmiyorum. Elinizde örnek liste var mı? Mesela sabah 120. cc mama öğlen atıyorum sebze çorbası vs gibi ya da siz nasıl geçmiştiniz?
Aysegul93 Gulra tadımlardn sonra sabah uyanır mamasını içer 2 saat sonra kahvaltı yaptırırdm ya da ne zaman acıkırsa. Uyur uyanır sonra öğle yine çorba verirdim yanında yoğurt . Akşama da meyve . Yani 7.ayda böyleydi tabi ilerledikçe öğün sayısı arttı. Bazen sabah kahvaltı vermez öğle akşam bşeler yediririm. Bebeğe göre davrandım
Huma_kus34 Gulra ben gece hariç mama vermıyorum gün ıcınde kendı yedıgımjz yemeklerden tuzunu az koyarak verıyorum artık yemeye baslayın sonrası zorlayabılır
ElizzAda Gulra hiç stres yapma. Onu bebeğin belirleyecek.tabi tarhana verebilirsin. Ama menü olarak yerse ver tâbi. Kızım 9.aya kadar doğru dürüst yemedi 9.ayda herşeyin tadına baktırdım. Zaten 1 yaşına kadar zorlamamak gerekiyormuş o zaman damak tadı oluşuyor. Zaten onun midesi çok küçük. Ben o zamanlar yoğurt yumurta sarısı bı iki bebe bisküvisi karıştırıp verirdim. Öğle 2 gibi çorba öğleden sonra meyve püresi ve yoğurt verirdim. Sonra yavaş yavaş sabah yulaf unu yulaf ezmesi falan vermeye başladım. Yani bir gün bir günü tutmuyor. İnşallah yiyen bir bebek olur. 10 ayı geçiyor valla simit bile yiyor benle mümkün olduğu kadar ilerleyen zamanlarda parça parça sen ne yersen ağzına ver pütürlüden katiya geçmek daha kolay oluyor .ne zaman isterse tabi ki mama vereceksin ana öğünü 1 yaşına kadar mama olacak. Benimki sabah mutlaka kalkınca mama istiyor ilk uykudan kalkıyor sonra kahvaltı veriyorum öğlene doğru. İlla zamanla her şey yerine oturuyor.
Sayayla Gulra Aynı sıkıntı bende de bardı acaba ne zaman vereyim ne vereyim diye ama instagramda birannenindeneyimleri diye sayfa var o kadar güzel anlatıyor ve tarifler veriyorki ben hep ordan yapıyorum kızıma ek gıdalarını istersen sende bir bak hangi ayda ne yapmış hepsi yazıyor ben çok memnunum ne yapsam diye düşünmüyorum☺️
ly35 tadımlar bittiyse zeytinyağlı sebze yemeği yapabilirsiniz çatalla hafif ezip verebilirsiniz. besleyici çorbalar, tarhana da olabilir tabiki.
ly35 sabah meme veya mama, öğlen çorba, akşam tekrar demeyin vermeyi. ne kadar alıyorsa o sizi yönlendiriyor zaten :)
Ulunur Bize de doktorum 5 aylık başlatmıştı 3 gün kuralıyla mevsim sebzelerini haşlayarak biraz da zeytinyağı ekleyerek bezen De kendi sütümden ekleyerek sabah ve akşam bizimle birlikte yedirdim sebzeler bitince meyve sonra yoğurt diye devam ettim . Ve hiç püre yapmadım çatalla biraz ezerek verdim şimdi 15 aylığız çok şükür pütürlü yiyecekleri çok rahat yiyor.
Gulra ElizzAda allah razı olsun cevabınız için. Simdi sabah mama veriyorum mamadan bir süre sonra avakado yumurta sarısı lor hangisini yerse az az vereceğim artık deneme yanılma olacak biZede corbada sadece tarhana verdim. Akşam meyve mi vermeliyim
ly35 Gulra mesela kereviz yapacaksın azcık soğanı zeytinyağında çevirip kereviz ve havucu ekleyip biraz çevirip sıcak su ekle. kısık ateşte iyice yumuşayana kadar pişsin. sonra sulu şekilde tabağa alıp ezerek verebilirsin. veya sebzeler ve kırmızı mercimeği aynı şekilde azcık yağda çevirip sonra suyunu koyup iyice pişince blendırdan geçirip sebzeli mercimek çorbası yapabilirsin. ne çok sulu ne çok katı puding kıvamında iyi oluyor. tuz önerilmiyor 1 yaşa kadar. tuzsuz salça da eklersin büyüdükçe. ilikli kemik suları var ilerde onları da eklersin yemeklerine az az. kabız oluyorsa havuç patates ve pirinç pek koyma. ara ara su içir mutlaka. aklıma gelenler bunlar :)
ElizzAda Gulra ne zaman istersen.aksam üzeri ara öğün gibi daha uygun oluyor.meyve ve yoğurt verirdim ben. Yoğurtu çok seviyor hâlen daha . Yavaş yavaş artırırsin yerse inşallah valla benimki 11 aylık olmak üzere hâlâ tam anlamıyla çoğalmadi. Zamanla illa yiyecekler. Zaten doktor da sizler teklif edeceksiniz yiyeceği miktarı o belirleyecek demişti. Ben de başta çok stres yaptım yemez etmez diye . Ağzına pirinç gelince öğürüyor mesela çorbada ama biz pilav yerken yiyor. Ona uygun yaptığım çorbaları Yemiyor bizimkilerden yiyor. Zaten 9.10 aylarda artık bizim yediklerimizinden yiyebilir demişti doktor tuzu az atıyorum. Her çocuk farklı. Ama tavsiye 7.ayda falan ağzına ufak ufak bı şeyler verin katiya hemen alışıyorlar o zaman 🥰