RedFlower_
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağından 2 parmak eksik sıvı yağ
1 su bardağı süt ya da yoğurt (yoğurt kullanınca daha sünger gibi oluyor bence kek)
1 paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin
3 orta boy havuç (büyükse 2)
Bir su bardağı dövülmüş ceviz
Seviyorsanız eğer tarçın
Aldığı kadar un ( ortalama 2.5 su bardağı kullanıyorum bazen 3 una ve yumurtaya göre değişiyor )
170 derecede ilk 20 dk hiç açmadan sonrasında kontrollü pişiriyorum. Sütsüz yapacaksanız eğer havuçların suyunu süzmeyin. Ama sütle yapacaksanız mutlaka süzün yoksa kekiniz hamur gibi olur nemden.
Ben birde üzerine frosting yapıyorum;
2 çorba kaşığı tereyağı
2 çorba kaşığı pudra şekeri
2 çorba kaşığı krem peynir(labne değil yumuşak kıvamlı olan krem peynirlerden)
1 tatlı kaşığı limon suyu
Yumuşak kıvamdaki tereyağı ve pudra şekerini çırpın üzerine krem peyniri ekleyin biraz daha çırpın en son limon suyunu da ekleyin pürüzsüz bi kıvam alana kadar karıştırın. Ekşi-tatlı oranını damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz kendiniz. Mutlaka deneyin bu frostingi, bugüne kadar yiyen herkes tekrarını istedi benden 😇