Çok uzun zamandır süt sıkıntısı yaşıyorum artık benim psikolojim bozuldu 🤦🏻♀️
Şimdi üç aydır falan süt azalması ve meme reddi döngüsündeyim. Red düzeliyor sütüm azalıyor sütü arttırıyorum tekrar red oluyor falan. Ara ara ikisi de sorunsuz oluyor ama bi hafta falan sürüyor sonra gene bi sorun çıkıyor. Neyse artık öğrendim nasıl aşarım falan şimdi de bez satıları aşırı düştü.
Önce normalde nasıldı onu anlatayım. Sütümün çok olduğunda her emzirme sonrası bezi anında dolardı kaka yapardı ben besini alırdım bi ilik saat sonra tekrar emzirince gene aynısı olurdu 1.5 saat uyanık kalsa ili kere bezini aldığım olurdu dolu dolu. Gece hiç bez almam sabaha kadar en az 2-3 bez kalınlığında olurdu. Ve bu arada sütümün azaldığı dönemde bile böyle olurdu. Sütüm az derdim en az 5-6 bez çıktı diye doktor da az değil yetiyor derdi kilo alımı da iyiydi. Az olduğuma şöyle eminim sağdğımda 70-90 çıkan süt 30lata düşmeye başlardı ama bez sayısı düşmez kilosu düşmezdi. Neyse şimdi sütüm artı ama tek memeyle doyan çocuk iki memeyi emiyor yetmiyor iki memeyi birden 30 dk falan aktif bi şekilde emiyor lıkır lıkır sesini duyuyorum. Yok gene doymuyor dolaptaki sağlıklarımdan veriyorum. Hala kolumu yanağımı hırçınca emmeye devam ediyor ağlıyor. Tekrar memeye alıyorum artık boşalıyor yani gene ağlıyor. Bez sayısı ise zorla üçe düştü dolu dolu da değil. Bi türlü çiş çıkmıyor eskisi gibi. Ama gece uzun uyuyabiliyor. Acıkınca uyanması lazım değil mi. Uyuyor ama bez çıkmıyor. Neredeyse ger beze yada en azından günde 3-4 kez kala yapan çocuk 5-6 günde bi yapmaya başladı. Ben anlamadım. Sütümün kalitesi mi düştü yoksa çocuğa mı yetmiyor. 5 ay 8 günlük. 10 gün önceki kontrolümüzde her şey iyiydi bi sıkıntı yoktu. El gıdayı sordum gelişimi iyi 6 dolmadan başlama dedi falan. Ondan sonra işler değişti. Ben ne yapacağımı bilmiyorum artık. Eskiden çok dolu olması mı beni yanıltıyor böyle hafif de olsa mavi çizgi olması yetiyor mu bez için. Yada bi anda kaka yapmamaya başlaması normal mi ? Fiziksel olarak bi rahatsızlık yok gibi hani kabız gibi bi durum yok karnına dokunuyorum rahatsız olmuyor. Gazını çıkartıyor. Böyle uykuya çok zor geçti bugün o kadar süt içti. Ama 3-4 saat uyudu üstüne. Ama önceki neşeli çocuk yok şuan sessiz durgun öyle uzanıp etrafa bakınıyor. Daha az gülüyor bu bi haftadır falan. Çok uğraşıyorum güldürmek için. Beni her gördüğünde gülüp heyecanlanıyordu artık zor gülüyor. Nadiren. Doymuyor mu sizce ? Yarın doktora tekrar gitcez inşallah ama uyku da tutmuyor bu hallerinden.
Bu arada tahin pekmez şok yiyorum. Kuruyemiş ve balık alerjisi var kızımın onları yiyemiyorum. Yeşillik çok yiyorum. Başka ne yapabaşlirşm en kısa zamanda doyurucu olması için ?