Minikoalamm Kızlar oglum 21 aylık ama çok fazla kelimemuz yok 15 kelime anca var sizde durumlar nedir ne yapabilirim arttırmak için
cinarinannesiiii Minikoalamm sürekli onunla iletişim kurun kelimesi her bebekle aynı olacak diye birsey yok her bebek kendine özgüdür
Wanderlust Minikoalamm ekran varsa sifirlayin hergun mutlaka disari cikin konusa konusa yuruyusler yapin, inkaniniz varsa oyun gruplarina katilin. Hergun en az 3 farkli kitap okuyun, sarkilar, tekerlemeler soyleyin. Ev islerini vs birlikte yine konusrak yapin. Cok etki edicektir
birfincantuzruhu Minikoalamm oğlum bugün 2 yaşına girdi bizimde o dönemlerde öyleydi ama 23. aya girmesiyle beraber 2 kelimelik cümleler arttı herşeyi anlatmaya başladı ve biranda oldu sanki güncelleme gelmiş gibi 😂 mesela elinde balon mu var mavi balon gibi nesneleri renkleriyle söylemeye başladı biranda oluyor merak etmeyin
sarilokumumm Minikoalamm 23 aylık oğlum cümle pek kurmuyor ama kelimeler var her geçen gün yenisini öğretiyorum canı isterse tekrarlıyor kelimeleri net ama bir de son 1 aydır şunu yapmaya başladım kendini ifade ediyordu ama konuşarak değil bişey söylediğinde onu anladığım için konuşmuyor diye düşünerek bişey istediğinde ne istiyorsun seni anlamıyorum söyle bana diye diye biraz ifade yeteneği kazandırmaya başladık
Minikoalamm Her söylediğimi anlıyor ama konuşmada problem bir iki kerede iki kelimeyi birleştirdi cümle kurdu
Minikoalamm cinarinannesiiii kesinlikle öyle aslında aşırı kelimesi olsun da değil amacım sadece ayına göre kelimesi azsa neler yapabileceğim doktor normal dedi ama annelik içgüdüsü işte 🥺☺️
Tatlisoglum Bende 15 aylık bebekleri merak ediyorum 15 aylık bebeginiz varsa kelime kullaniyormu veya yaptığı bissyler varmi
Kedidirokedi Tatlisoglum bebeğim 17 aylık biraz inat canı isterse bay bay yapar anne, baba, dede, mama, meme,aç, abla, bebiş, süt(tam anlamlı değil) , su ve bazı hayvan seslerini çıkartıyor tabi canı isterse 😅
Hacereva Tatlisoglum benim kızım 15 aylık geçende post açmıştım konuşmuyor diye.oysaki 6 aylıkken baba demeye başladı 7.ayinda kedi dede meme mama diyordu sonra bir anda herşeyi söylemeyi bıraktı hatta 9 aylıktı kedi gel diyordu bayadir arada baba diyor birde kedimizi severken cici diyor başka tek kelime yok.9 aylık yürüdü fiziksel olarak ileri gittihi için konuşma geri kalmıştır diyorlar ama bilemiyorum bende çok komuskanim doğduğundan beri şarkılar masallar kitap okurum ama olmayınca olmuyor demekki
tgba-22 Tatlisoglum benmki de 15 aylık bi kaç tane kelimesi var ben de az diye düşünüyorum ama artacaktır
Nilunas Tatlisoglum kizim15 aylik hayir evet baba dede dayi getir gel gel kedi kopek kus degis çis ciss aç mama bu yani su bici hav hav park alo agaç aklima gelen bunlar geç yurudu ama erken konusmaya basladi(klavyem degismis kusura bakmayin)🤗
Tatlisoglum Kedidirokedi benim oğlumun kelimesi yok henüz anlıyor ama yapmıyor bilmiyorum niye her bebek farklıdır diyorum sadece canı isterse hay bay bay alkış çak yapıyor sadece ama konuşmuyor henüz baba demez abla abi felan demez ismim eda sadece ede ede diye gezer evde Bence evde sürekli tek havalar soğudu dışarı çıkamıyoruz park vs şeyler çok uzak bana yaşıtları yok oynayacagi Evde sürekli ikimiziiz o yüzdendir diyorumm
Ebrycl44 Benim kızım da 23 aylık tam konuşmuyor kendini ifade edecek şekilde konuşuyor anne kalk mam baba gel top felan bu şekilde birden açılıyor Muş dillleri kafanıza takmayın sizi anlaması Cat patda konuşması varsa yeterli
Minikoalamm Wanderlust ekran hiç yok maalesef oyun grubu yok kitap konusuna biraz yoğunlaşacagım önereceğiniz kitap var mı
Ebrycl44 Minikoalamm Tam konuşsalar hircinlikları geçecek canım kendilerini ifade edemedikleri için hırçınlar.
Wanderlust Minikoalamm dogdugundan beri her tur cocuk kitabini okudum onemli olan farkli kelimeler duymak kelime haznesini gelistirmekti ilk zamanlar simdi kendi sevdigi kitaplari secebiliyor. Is bankasi yayinlarinin cogu kitabini cok severek okuyoruz bakabilirsiniz. Tek cocuk ve cevremizde hic akrani yok ama dedigim sekilde ilerleyerek gittik 20 aylik suan 4 kelimelik cumleler kurup kendisini nerdeyse yetiskin gibi ifade edebiliyor. Ben cok etkisini gordum onerim bol bol hikaye ve her seyi anlatarak karsinizda bir arkadasiniz varmis gibi gercekci konusarak gunlerinizi gecirmeniz. Kolaylik diliyorum🌸
Minikoalamm Tatlisoglum bence bebegin yetiştiği ortamda önemli kalabalık ailelerde daha çok konuşuyor kardeş varsa oda çok etkili
Kedidirokedi Tatlisoglum her çocuk farklı gerçekten bende benimkine hiçbir şey bilmiyor diyordum çünkü çevresindekiler çok fazla kelime ve hareketler yapıyorlar ama benim kızım çok cana yakın değil dediğim gibi canının istemesi lazım o yüzden bende kendimi strese sokmaktan vazgeçtim rahatladım ☺️ Zamanla öğrenecekler nasıl olsa
Mommy00 Tatlisoglum Oğlum 15 aylık hiç kelimesi yok. Bu sebepten doktora götürdüm, ekranı sıfırladık oyun gruplarını gitmeyi fazlalaştırdık aynı zamanda özel eğitim de alıyoruz ve 1 aydır gözle görünür fark var. Asla komut almazdı al ver getir koy gibi şeyleri yapamazdı işaret edemezdi, arada adına da tepki vermezdi. Şimdi 15 aylık bir bebeğin yapması gerekenleri yapıyor çok şükür ama hala kelimemiz yok. 17 aya kadar bekleyeceğiz hala yoksa konuşma terapisti önerdi hocamız. Yani kelime için birkaç ay daha bekleyin ama komut alma işaret etme gibi şeyleri de yoksa siz de görünün doktora 🌸
Minikoalamm sarilokumumm ya bizdede öyle anne diye bağırıyor ne istediğini hemen anlıyorum konuşmasına gerek kalmıyor sanırım bende sizin gibi yapayım
FmBetull Minikoalamm Kızım 20 aylık olmak üzere ikili üçlü cümle kuruyor kelimesi 1 yaşından beri kelimesi fazlaydı zaten,10 a kadar da sayabiliyor.Şuan 5 aylık bi kardeşi var.Kitabı belki aylardır düzenli okumuyoruz son 1 aydır hele hiç ilgilenemiyorum ve maalesef ekranda girdi bu sürede hayatımıza.Velhasıl her gün düzenli kitap okuyan anneler var ekran sıfır şeklinde ilerleyen ama bebişleri tam 2 yaşında birden açılıyormuş.Muhtemelen sizinde öyle olacaktır.Her bebişin gelişimi kendine özel.