EsrAren biz de 5 aylıkken başladık ama klasik usül başladık. Önce yoğurt, sonra sebzeleri haşlayıp çatalla vs ezip zeytinyağı ekleyip verdim. Daha sonra meyvelere geçtik, ya yine haşladım ya da rendeledim. Tabi muz, avokado gibi meyveleri direkt ezip verdim. Blender yapmanızı tavsiye etmem. Zaten sıvı gıdayı tüketebiliyor. Amaç katıyı da tüketebilmesi.
Henüz blw yapamayabilir. Bebekten bebeğe değişir. Ben kızımda denedim başta, ama henüz hala gıdalara emme hareketi yaptığı için elindekini bir anda yutup götürücek gibi oldu vazgeçtim. 9 aylık olmak üzere, dün ilk defa başladık blwye ve o kendi kendine başladı yani ben olsun diye ekstra bir çaba sarfetmedim. Evet blw daha iyi ama ama başlarda bana biraz riskli geliyor. Yine de bebekten bebeğe değişir.
Bir de sebzelere meyvelere alıştırmadan irmik pirinç unu gibi tahıllara başlamayın, ağır gelir. İlk aylarda mesele ek gıdadan kilo alması değil, katı gıdaya ısınması.