Nclasl 1 yaşından itibaren bebeklere bal verilebiliyor ama ben verin diyemem. “ Arılar bal yaparken adı kolostridyum botalium denilen bakteriyi üreten kalıntıları bala bırakmaktadır. Bu bakteri bebeklerde botulizm denilen zehirlenmelere yol açabilmektedir. Bu zehirlenme bebeğin sinir sistemini etkilemekte hatta nadir olarak görülse de ölümle sonuçlanabilmektedir. Erişkinlerin sindirim sisteminde zehri önleyen ve bakterilerin çoğalmasını engelleyen faydalı kalıntılar mevcuttur. Bebeklerin sindirim sisteminde bu hücreler gelişmediği için bakterilere karşı bağışıklıkları yoktur.“ amacım asla korkutmak değil sadece bal kullanımının bebeklerde ne kadar ciddi bi konu olduğunu göstermek için araştırma sonucunu buraya yazdım. Ben kızımı 3 yaşından sonra balla tanıştırdım. Sizde bence denemeyin. Havluya ütü basıp hep sırtına hem gögsüne koyun yumuşatır balgamını. Çok geçmiş olsun, inşallah hemencecik iyileşir kuzucuk ❤️