Asliiiiiiiiii zararı olur malesef
1) meyvelerin de içinde şeker var, pekmez ise kaynatıldığı için şeker oranı artıyor ve genelde çocuklara pekmez için önerilen miktar bir tatlı kaşığı kadar. Siz bunun bir öğünde bile çok daha fazlasını veriyorsunuz.
2) köyden gelen pekmezler sandığımız kadar sağlıklı değil. Meyveler yüksek ısıya maruz kalınca hmf adında bir madde oluşuyor. Köyden gelen pekmez de uzun uzun kaynatıldığı için ev yapımı pekmezlerde yüksek miktarda hmf var ve malesef bu maddenin ciddi zararları olabiliyor, kansere kadar. Kendiniz de araştırabilirsiniz.