Bebeklerim2p benim kızımda şubatta4 olacak. Küçük kızım doğduktan sonra odamızda yatmaya başlamıştı. Sonra küçük 5 aylık olunca küçüğün oda ayırdık, büyük odasına gitmedi ama. Bir süre daha bizim odada yattıktan sonra odasında yatmayı kabul etti ama her gece yanımıza geliyordu. Bende uyusunda nasıl uyursa uyusun diye sesimi çıkarmadım. Ama bu sefer davranışlarında bazı agresiflikler, sürekli ağlama, beni isteme vs gibi şeyler oldu. Tanıdığımız bir psikolog önce yatakları ayırın, yanınıza gelirse odasına geri götürün dedi.
Sanırım 3 ay önce başladık, şöyle yaptım ben(psikolog önerdi);
İlk 1 hafta odasında sandalyede oturdum. İlk gün ve aradaki bir iki gün anne yanıma gelsen otursan fln dedi. Yok dedim. Burdayım odandayım. Yanındayım. Gece de odamdayım bak çok yakın hemen duyarım fln. Tabi gece geldi, hadi gel odana gidelim fln ikna ettim. Yine uyuyana kadar odasında sandalyede oturdum. Diğer hafta sandalyede oturdum ama kalkıp odanın içinde geZdim arada. Ay kapıda ne varmış diye kaltım. Duvara nolmuş diye kalktım ben dolanırken uyuyakaldı. Bunuda 3-4 gün yaptım.
Sonrasında odadan çıkıp gelmeye başladım. Ay susadım,su içip geleyim. Ay tuvalete gidip geleyim. Aa babn mı seslendi bakayım fln diye. Bundada ilk iki gün peşimden geldi ama sonra kalkmadı. Bunuda 3 gün demişti kadın ama benim 1 hafta sürdü sanırım. Bu arada gece kalkıp gelmeler kesildi. Ama beni çağırmaya başladı. Sonra sandalyeyi odanın dışına koydum, kapıdan beni gördü. Ondada arada söylendi ağlandı ama çok uzatmadan o şekilde uyumaya başladı. Ama ben nerdeyse 1 aydır kapının dışında oturuyorum uyuması için. Aslında 1 hafta sonra hadi kendin yat durumuna geçmemiz lazımdı. Ama bu arada gece uyanmaları çok çok azaldığı sadece çişe kalkıp ondada hemen geri uyuduğu için önemsemedim. Zaten akşamları da çok uykusu oluyor ben oturuken hemen uyuyor.
Bu arada kreşe gidiyor mu? Bizim kız kreşte çok yorulduğu için de geceleri daha uzun uyumaya başladı. Öğlen de uyumuyorlar artık, o yüzden gece uyanmaları azaldı.