Vera1810 adalet mezunuyum, adliyede staj yaptım, 6 yıldır çıkan tüm adalet bakanlığı ve Yargıtay ilanlarına girdim. Her sınavda klavyeyi geçip sözlüye kaldım. Sözlüden elendim. Bilemediğim için değil takdir edersiniz ki. Bazı komisyonlar rastgele soru sorarken bazıları sayı çektirirler 3 tane. Kimisi Atatürk ilke inkılapları olurken, kimisi güncel bilgi sorar, mesleki bilgiyi de soruyorlar tabi. Ceza, mahkeme türleri gibi, yazı işleri gibi.. hazırlık kitapları var ama ne soracakları tam bir muamma. Bana Mihriban türküsünün güftesini kimin yaptığından tutun, Sakarya şiirini okutmalarına, Drone’un TDK’daki karşılığına kadar değişik sorularla karşılaştım. Bir kere dahi yanlış cevap verdiğimi hatırlamıyorum. Sizi hayal kırıklığına uğratmak istemem ama kaybetme durumunda dirayetli olmanızı öneririm. Çünkü sözlü mülakat sonrası bekleyiş süresi 3-4 ay sürüyor, her şeyi doğru yaptım zannederken elenebiliyorsunuz. Sınava girmek size bir şey kaybettirmez, hangi ildeyseniz o ilin adliyesinin hangi klavyeyi tercih ettiğine bir bakın derim. Laptop klavyesi ile çalışmanız sınavda sizi çok zorlar. Genelde A4Tech KM720 model kullanılır ama yine de zabıt katipliği sayfalarına bakmanızda fayda var. İnşallah muvaffak olursunuz, kalben dilerim 🤍