Deniz06 uyku eğitiminde genel olarak bebeği yattığı yerden kaldırmıyorlar. çok çok ağlarsa belki alıp bir turlayıp geri koyuyorlar ki 45-50 dakikalara kadar ağlamaları normal karşılıyor eğitmenler. ne için? desteksiz uyutmak için. bebeğin en doğal hakkı destek istemesi. memede uyumak istemesi en en doğal hakkı. sebep ne olursa olsun bir bebeği memeden ayırmak isteyen hiçbir eğitimi desteklemiyorum. yarın bir gün büyüyecekler ve bir daha destek istemeyecekler. bebeğin bildiği tek şey ağlamak. karnı ağrısa ağlar anne kokusu istese ağlar uykusu gelse ağlar. o ağladığında ona yanıt vermemek bebeğe ne hissettirir bence mühim olan bu. onun ağlamalarını yanıtsız bırakmak bana acı verici geliyor. çok ağlatıp da eğitim verince bebekler uyumayı öğrenmiyor susmayı öğreniyor. bana göre uyku eğitimi, öğrenilmiş çaresizliktir. bebeğe çaresizlik ve bildiği tek şey olan, ağlamaya yanıt alamamayı öğretmektir. kimseyi yargılamıyorum tabii herkesin kendi kararı, mecbur kalanlar vardır belki. ama katiyen karşıyım. bir bebek desteksiz uyusun diye uğraşılmamalı, destekli uyumak bir bebeğin en doğal hakkı