Eski9 Kızım 17 aylık ve konuşmuyor günde belki 100 kez baba diyor bilinçli baba diyor. Bazen dede abla mama nenne diyor. Ama herşeyi anlıyor kapıyı aç dışarı gidelim ayakkabılarını getiir çorabin nerde vs vs herşeyi. Pisi pisi nerde diyorum arıyor dikkatini çeken birşeyi parmağıyla gösteriyor ama konuşma yok inat etti galiba anne de diyorum baba diyor abla de diyorum baba diyor 😁😁 yani ne zaman bıcır bıcır başlar şuan sabırsızlıkla bekliyorum. Ummah diyor mesela gel anneyi op diyorum ummah yapıyor anneden daha zor ummah demek 😁😁 kedilere mav mavv diyor. Yapısal olarak maşallah diyeyim çok sakin bir bebek huysuzlugu pek yoktur. Herşeyi geç yaptı zaten ondan mı bilmiyorum bunu da geç yapacak sanırım dönme emekleme yürüme oturma hepsi geç oldu. Konuşmuyor diye üzülüyorum 🥺
durumelegimm Eski9 her çocuğun yapısı farklıdır kimi çabuk yürür kimi geç konuşur vs. Sürekli oyunlar oynayın,bol kitap okuyun. Yanında devamlı konuşun yaptığınız her işi ona da anlatın bulaşık makinasını boşaltırken kaşık bıçak tabak gibi gibi. Bu arada akranlarla vakit geçirmek de çok önemliymiş. Benim kızımda geç konuştu şuan 2.5 yaşında dil terapistine götürmüştüm. Onlar pisi pisi,hav hav,kuçu kuçu gibi tekrarlayan kelimeleri sevmiyorlar bu şekilde söylememem gerektiği konusunda uyarmışlardı. Bir de benim kızım istediklerini hep işaretle anlatırdı bizde hemen yapardık bu da çok yanlış bir davranışmış örneğin su istiyor bize suyu gösteriyor su mu istiyorsun annecim tamam sana su verelim al bakalım iç suyunu bu şekilde söyleyin demişti. Park bahçelerde gezdim kitap okudum hiç susmadan konuştum sürekli oyun oynadım şuan maşallah 3lü kelimeleri bile söylüyor renkleri biliyor. Çok üstüne düşmek lazım
yaprak_34 Eski9 benim kızım da 17 aylık Anne ,baba ,dede,abi,hava,aç,at diyor bunları bilinçli söylüyor Kedi görünce miyav miyav köpek görünce hav hav diyor bu kadar😂
Eski9 Benisahtesevme2 abooo 😱😱 büyük kızım 1.5 yaşında başlamıştı tabi o zamana kadar da baya kelimesi vardı