tatlisert Merhaba oğlumda sağlık ocağında yaptırmıştım. Şimdi kızıma yapılması gerekiyor evde yapabilir miyim?
Arzu7439 tatlisert ben yaptım 1 ay önce. Hiç bir sorun olmadı. Dik pozisyonda yavaş yavaş eğlendirerek içirdim. Bi 15-20 dk sarsmadım, kucağıma almadım. Kusma falan olmadı hiç.
bikerem tatlisert aala bu riske girmemelisiniz( bence). Agizdan da olsa damardan da olsa neticesinde aşı yani antikor. Allerjen olup olmadigini bilemezsiniz,farz edin alerji yapti hastaneye yetisebilecek misiniz,cunku adrenalin almasi icin sure cok kisa
-_-hUysUzvetatlikadin tatlisert ben evde yaptım ama beş dakikalık mesafede sağlık ocağı vardı hastanede yakındı elime eldiven taktım damla şeklinde zaten
Mumu89 Bence yapilir ne varki agizdan damla seklinde veriyorlar. Eger zamanini biliyorsaniz bence sakincasi yoktur
elmaliturtam Yapmayın sakın hiç bir doktorda önermez hiç olmadı sağlık ocağına gidin aile hekimi ne bebek hemşirenize yaptırın ilaç alerjisi var ise ki gerçekten çok tehlikeli anında müdahale edilmesi gerekir. Bakın benim bundan yaklaşık 6-7 sene önce hastanede soğuk algınlığı için yaptırdığım serum alerji yaptı anında müdahale edildi edilmese idi doktorun dediği tehlikesi çok büyüktü hatta iki gün hastanede değerlerimi kontrol ettiler serum damara gitmeye başladığı an beynim karıncalanmaya dilim şişmeye başladı kaç tane adrenalin iğnesi yaptılar anında çok zordu o yüzden hiç bir iğneyi evde yapmayın lütfen
Arzu7439 elmaliturtam yanlış anlamayın beni. Bu damardan yapılmıyor. Ağızdan şurup gibi içiriyosunuz. Bizim sağlık ocağı hemşiresi yapamam dedi sağolsun. Ama ilk dozu kendisi yapıp diğerini evde kendin içirebiliriniz diyenleride duydum. Onun için ben kendim içirdim.
elmaliturtam Arzu7439 ağızdan yapılması ilaç olmasını değiştiriyor mu asla riske atmaya değmez sağlık bu diyorum Ya hastane olmaz sağlık ocağı olur hemen müdahale edilebilinsin diye çok şükür sizin evladınıza alerji yapmadı diye başkasına yapmayacak diye bir kanın yok o yüzden asla yap bir şey olmaz deyip o vebali almamalı kimse
elmaliturtam tatlisert siz bilirsiniz yine ben üstüme düşen uyarmaktı uyarmak istedim zira çocuk doktorumuzda iki çocuğumda da asla evde yapmayın demişti öyle de yaptık.
zei Ebemiz 3. Ayda yapalım dedi aşıyı ama burada okumuştum 2. Ay aşıları ile birlikte yapılmalı diye 3. Ayda yaptıran var mı ?
Sofyasufy zei evet ben yaptırdım 3 aylıkken hiç bir doktor devlet aşılarıyla özel aşıları aynı zamana denk getirmez evet bazı doktorlar bir sorun olmaz desede çok yanlış o doktordan ben şüphe ederim etimde ve hemen değiştirdim doktorumu kimseyede o doktoru önermedim
Sofyasufy tatlisert bence hiç bir riske girmeyim yorumları şöyle bir okudum evde yaptım hiç birsey olamadı gibi gibi yorumlar senin çocuğuna olmamamış ola bilir ama başkasının çocuğuna olmicak anlamına gelmez ilk doz sorunsuz geçmiştir ama ikinci so ağır gelicek ateş kaldıracak belki yani bu sağlık ağızdan da verilse damardan da verilse antikor sonuçta ( bende benim kendi fikrim siz evde yapmayın gidin doktorunuz yapsın hemde bebeğiniz kontrol eder ) bizim kendi doktoruz aşıdan sonra yarım saat hastanede durun dedi mesela ve her iki dozda hastanede yarım saat durduk ve azda olsa ateş kaldırdı siz bunları göze alıyorsanız cesaret varsa yaptın
Marselandmaya tatlisert biz ilk dozu doktorumuza yaptırdık özelde , eğer gelemezseniz evde yapabilirsiniz dedi ilacın kutusunu verip ama tâbi benim bebeğimde herhangi bir yan etki olmadı ilkinde olmadıysa daha rahat hareket edebiliyoruz açıkça