bumbusannesi Ne güzel bir post kardesim 😊💗 Çocuklara küçük yaşta dini eğitim verirken öncelikle şunu bilmeliyiz, Çok sevdiğim bir hocam der ki,
📖🌸 Kendimiz namazı aksatıyoruz ama namaz kahramanı çocuklar bekliyoruz .. Kitap okumuyoruz ama âlim olacak çocuklar umut ediyoruz .. İnternet ve televizyon ile münasebetimiz de belli , elimizden telefonuda düşürmüyoruz .. Çocuklarımız bunları yaptığında da onları ikaz etmekten geri durmuyoruz .. Söylediklerimiz ile yaptıklarımız uyuşmadığı için ne söylersek söyleyelim , ne yazık ki maya tutmuyor…
Bu yüzden önce kendimizi gelistirmeliyiz ☺️🌸 Elimizde sürekli telefon gören cocuklara, kitap okumuyor diye kızmaya hakkımız olabilir mi? Yahut dizilerden kafamızı kaldırmayıp, namazları kaçırıyorken yada hic kılmıyorken, cocuklarımız namaz kılmıyor diye sikayet etmeye hakkımız olabilir mi? Ahirette çocuklarımıza koyduğumuz isimden bile sorumlu olucağımızı unutmamalıyız. Onlar şuan her yaptığımızı, her söyledigimizi kayıt altına alıyorlar. Boş bir kitap düsünün, Sayfaları bizim yaptığımız, söylediğimiz seylerle şekillenen… İşte onların hafızalarıda tam olarak böyle ☺️🐥💕 ( size henüz belli etmeselerde, ilerde demek istedigim öyle çok belli olucak ki) 🌸 Günlük rutininizdeki ufak ayrıntılar bile onu etkileyecektir. Mesela Ben her namazımı kızımın yanında kılarım..Kızım şuan 2buçuk yaşında.. Sûreleri onun duyucağı sekilde okurum. Beni izler, ilgisini ceker…Fazla Dili dönmese de tekrar etmeye çalışır.. Ben namaz kılıcam annecim derim, Namaz seccademi serer 🐥 Onada küçük bir seccade aldk. Onuda benim seccademin yanına serer. Birlikte kılarız.. (Beni taklid eder) 😍 Namaz bitince, Sesli duâlar okurum.. Duysun, kulakları âşina olsun, ruhuna şifâ olsun diye ☺️💞 Birlikte tesbih çekeriz.. Elimizi açıp Birlikte duâ ederiz, Âmiin der.. Efendimiz, cocuklara ilk söz olarak “Lâ ilâhe illallah” dedirtin demis ☺️💞 Herzaman tekrar ederim, söylerim. Oda tekrar eder🎈Ona Su içirdiğim zaman oturarak içmesini söyleyip, bitince elhamdülillah derim söylesin diye.. Kendimde yanında sofrada yemeğe baslarken besmele çekerim, elhamdülillah derim..Sonrasında hep birlikte ellerimizi açıp, yemek duâsı okurum.. Ezan okununca pencere kenarına oturup, hicbir iş yapmadan oturup dinleriz birlikte 💕 Pek cok kitabımız var.. Gün içinde yahut uyuturken Onları okurum (anlamıyor diye düsünmem asla) 🌸 (şuan 6 yasında bir kızım daha var, onuda böyle yetistirdm, mesela artk yemekten sonra duâyı ben değilde kızımdan dinliyoruz) ☺️ Tekrar diyorum, anlamıyor diye düsünMemek lazım 🌸 Şuan 6 yaşında olan kızımın Kücükken yanında dinlediğim duâları, yanında okuduğum sûreleri, o kadar kolay öğretebildim ki💕 Kurân-ı bile çok çabuk öğrendikk , çünkü kulağı âşina oldu hep 🐥 Şimdi kızım Kurân okuyor ben takip ediyorum hâmd olsun ☺️ Velhâsıl aslında acaba okuduklarımı, yaptıkları mı anlıyor mu diye düşünürken, O çoktan hafızasına almış, bilinç altına işlemis her dedigim, her yaptıgım 🌸 Ayrıca asla unutmamak gerekir, çocuklar söylediklerimizden değil, yaptıklarımıza bakarlar…
📖 Biri, İbn Haldun’a sordu:
Çocuklarımızı nasıl terbiye edelim???
İbn Haldun Dedi ki:
Çocuklarınızı terbiye etmeye çalışmayın. Zira zaten size benzeyeceklerdir…Kendinizi terbiye edin yeter…..** 🌿🕊️💚