Busbusana en yakınım eşim olduğu için kendisine sordum dedim rahatsız olursan deodorant falan kullanırım diye. Yok dedi çocuk için iyiyse ben dert etmem. 6 aydan sonra işe başlayınca deodorant vs kullandım o koku gitti. Şöyle bilimsel yazıyıda atayım kendini daha iyi hissedersin eminim okuyuca. Kokunla mutlu ol. :) Ancak bu koku aynı zamanda bebeklerin annesini ‘tanımasına’ yardımcı olan amniyotik sıvıdan gelen koku işaretleri ve feromonlar bulunur. Hem bebeğin anne ile bağlanmasına hem de bebeğin besin kaynağı (emzirme) bulmasına yardımcı olur.
Teri üreten bezler koltuk altlarında, meme uçlarında ve genital bölgelerde bulunur. Cildinizde buluna bakteriler, terde bulunan yağ asitlerini parçalayarak koku üretirler. Bu koku, bebeğin anne göğüslerine rehberlik etmesine yardımcı olur. Ayrıca bebekler anne rahmindeki amniyotik sıvıyı bildikleri için annesinin kokusunu rahatlıkla tanırlar ve bu da bağlanma sürecine yardımcı olur.