redgiller merhaba kızım emzik bağımlısıydı. Neredeyse bir buçuk yaşına kadar kullandı diyebilirim. Artık konuşmaya, algılamaya, dediklerime yanlar vermeye başlayınca ona kitap üzerinden resimler göstererek anlattım. Bak annecim bunlar bebek ağızlarında emzik var. Ama sen artık büyüdün. Emzik bize bay bay deyip gidecek ve daha hiç gelmeyecek.
Büyüten bebekler ağızlarına emne (emziğe emne diyordu) almazlar. Beraber çöpe atalım ve bay vs diyelim dedim. Beraberce çöpe attık. Bay bay sana emzik bay bay. Bak annecim o da bize bay bay diyor bir daha hiç gelmeyecek dedim.
Ertesi gün oldu anne emne nerde dedi. Artık o yok kızım, gitti bay bay dedik ya dedim. Başka bebeklere gitti. Sen artık büyüdün. Bak buradaki bebeklerin ağzında emne yok, gördün mü diye diye aşıladım. Ve üçüncü gün hiç sormaz oldu bana. Tabi anneannesine gidince gizliden gizliden sormuş :)) bende annemi öğütledim bu cevapları ver gerekirse net dille konuş. Ki annem vermedi anneanne versin oluşmasın çocuğun gözünde.. o da o taktiği uygulayınca sormaz oldu hiç.