Mervesun Merhaba, 10 aylık bebeğim var doktor talesimi taşıyıcısı olma ihtimali yüksek dedi ne yaparsak yapalım kan değeri yükselmiyor aynı durumda olanlar var mı acaba
motherthea Mervesun bende taşıcıyım yıllardır yükselmez hep aynı bebeğim doğdu onda çıktı şuan 2 yaşında yükselmiyor hiç ama normal seviyede sadece normal insanlar gibi kanımız çok yüksek olmuyor demirimiz düşük oluyor canım sorun yapılacak bir şey değil hiç merak etme
Minikkus7 Mervesun bizdede ayni şüphe var hgm 9.4 9.5 civari hep 18 aylık olunca aile hekimliği kan alıp bakıyormuş perşembe 18 aylık olacaz bakacaklar pek yapacak bisey yok demişti çocuk doktoru .Ne yaparsN yap kanı cok yükselmez ama zaman zaman takviye vitamini veririz demisti esimdede varmis bu aşamada ogrendim aile de birinde varsa maalesef çocukta da cikiyor
Mervesun motherthea peki talesimi ve talesimi taşıyıcılığı nasıl ayırt ediliyor canım doktor taşıyıcı olabilir dedi 1 yaşından sonra gel hemoglobin elektroforezi yaptıralım dedi ya taşıyıcı değil de talesimiyse bunun ayrımı nasıl yapılır🥹
motherthea Mervesun onlar yaptığı testten anlıyor ben mesela hep demirim düşüktü evlenirken kan testi yaptılar ve orda öğrendim taşıyıcı olduğumu o zamana kadar bilmedim canım yani
motherthea Mervesun sevinmen lazım tıp ilerledi ve sen daha minicikten biliyorsun varsa da öğrenmiş olucaksın
Mervesun motherthea haklısın canım ama ben taşıyıcı değil de akdeniz anemisi hastası olmasından korkuyorum böyle bir ihtimal var mıdır olsa şimdiye kadar çıkarmıydı🥹
biryavuzkusu Mervesun akdeniz anemisi hastası olması için anneninde babanında taşıyıcı olması gerekiyor. Bendede taşıyıcılık var büyük oğlumda taşıyıcı. Küçüğünde varmı daha bakmadık. Doktor dedi evlenirlerse kızlarda taşıyıcı olursa bebekleri hasta olur. Korkmayın sadece kandaki demir düşük oluyor çok yükselmiyor. Birde benim oğlanın göz altları hep kızarık. Kansızlıktan dolayı
Mervesun Minikkus7 bize de 1 yaşında getir test yapıcaz dedi 3 aydır hergün keçiboynuzu pekmezi verdim hiç yükselmemiş🥹
Minikkus7 Mervesun inşallah yoktur bizde demir kulalniyrz 2 aydır perşembe belli olur büyük ihtimal. Daha büyük dert vermesin Allah
Mervesun biryavuzkusu sanırım evlenirken bu test yapılıyormuş bize hiç taşıyıcısın demediler nerden çıktı bu anlamadım😢