Hilalop Taş gibi yaptığım tarifi vereyim sonrada nazar değdirip yaparken heba olsun hep böyle oluyor da 😂 Ben tencerede yapıyorum hazır maya kullanmıyorum yaptığım yoğurttan ayırıp yine onunla mayalıyorum. 3 kilo sütü alıp iyice kaynatıyorum güzel kaynaması lazım süt kaynarken mayayı dışarı koyun çok soğuk olmasın. Süt kaynadıktan sonra parmağınızla sütün sıcaklığına bakın ama parmağınızı sütün içinde gezdirin biraz çünkü gezdirdiğiniz zaman sıcaklığı daha iyi alırsınız direkt sokup bekletirseniz ılık gelebilir ama sıcak olma ihtimali var. Ne sıcak ne soğuk ortasını bulduğunuz zaman ben 3 kilo süte 1 çay bardağı maya koyuyorum hafif karıştırıp ağzını kapatıyorum sarıyorum. Yaklaşık 5 6 saat bekletip ağzı açık şekilde dolaba koyuyorum biraz da böyle bekliyor kapağı kapatıp koymamak lazım buhar kapakta su yapar yoğurdun içine damlar. Bu şekilde çok güzel yoğurt oluyor.