Sunshinemom 15 aylık oldu bebeğim hiç kelimesi yok. 11-12 aylıkken anne baba mama meme diyordu. Ne olduysa artık hiçbişi demiyo hep ıh ıh eliyle gösteriyor. Herşeyi anlıyor ama konuş söyle diyince utanıyor kaçıyor gülüyor. Niye böyle ya? Başına gelen varmı.
1_anne Sunshinemom benim ilk oğlum anlattığınız gibiydi ne yaptıysak konuşmazdı. Hep aaa eeee diye seslenir işaret ederdi. Kardeşi doğduktan sonra iyice içine kapandı. 3 yaşına yakın kardeşiyle konuşmaya başladı.
tgba-22 Sunshinemom benim oğlum da yeni 15 aylık oldu hep gösteriyor o o diyerek veya sorduğuma bu diyor.mama baba anne bazen atda gibi bi kaç bi şey söylüyor benm de kafama takılıyor nasıl ne zaman konuşacak diye her seyi anlar komutları yapar sosyal bi çocuk ama kelime cok az
esra91 Sunshinemom bir çocuk gelişimi uzmanı olarak söyleyebileceklerim konuş söyle diye baskı kurmayın neyi gösteriyorsa onun adını söylerek verin . örneğin elmayımı istiyorsun bu elma diyip verebilirsiniz istediği şey neyse . kitap okuyun şarkı söyleyin dinleyin bol bol konuşun akran arkaş gruplarıyla buluşturma imkanınız varsa buluşturun
Sunshinemom esra91 kitap okuduğumda sıkılıyor istemiyor ama kitaplarnda herşeyi ezberlemiş durumda örneğin hayvanlı bi kitabı var hepsini soruyorum gösteriyor. Hikaye kitaplarındada karakterlerin hepsini gösteriyor işte alaaddin nerde sihirli lambası nerde vs hepsini biliyor ama konuşmaya niyeti yok. Bnm anlamadığım öncedrn diyordu azda olsa.sonra kesti birden
ayln23 Sunshinemom canm sürekli konuşması için konuşmaya zorlama konuş hadi gibi. O neyi gösteriyorsa konuşarak karşılık ver sürekli onunla büyük insan gibi cümle kur karşına al herşeyi anlat yani bol bol kitap okumani tavsiye edrim ve müzik dinleyip söylersen iyi sonuçlar elde edersin ben öyle yaptım yapıyorum da oğlum 6 aylıkken kelimeler kurmaya başlamıştı şuan net cümle kuruyo artık
Sunshinemom ayln23 kitaplarımıza sadece bakıyor okuduğum an sıkılıyor kaçıyor.onun dısında zaten hep konuşuyorum hep ama.
Demetslt Sunshinemom kızım 16 aylık hemen hemen çoğu kelimeyi konuşuyor. Övünmek amaçlı asla yazmıyorum yanlış anlaşılmasın. Ekran da izliyor ama izlerken hep anlatiyorum renkleri şekilleri ne yaptıklarını ve bu 6. Ayından beridir boyle. Sürekli zeka kartları kullanıyorum birşey verirken bunun adı bu diye bastırarak söylüyorum. Ne kadar çok konuşursak onunla o da o kadar çok konuşuyor