Merabalar öncelikle şunu belirteyim bu postu açma sebebim bebeğimin otizimli olmasından şüpheleniyor olmam değil!…
Oğlum 27 aylık ve yaşıtlarından hep ileride oldu maşallah 🧿 erken emekledi yürüdü konuştu daha 11 aylıkken renkleri soyleyemese de biliyordu
18 aylik alfabeyi biliyordu suan sayi saymayi ilgilizce Türkçe biliyor alfabeyi de ve bircok şeyde var aklıma gelmeyen…
Ama bu aralar takıntıları çok olmaya başladı mesela ellerini yıkamak için kolunu geriye sivayinca bağırıyor indir düzelt diye aşırı sinirleniyor kollari da pijamasinin paçası da geriye kivrilsin istemiyor
Bezini alırken sırt üstü yatmıyor sanki gözüne bişey girmiş gibi gozlerini ovusturuyor ve korkuyorum diyor
Fermuarli veya düğmeli bişey giydirsem kesinlikle önü açık kalsın istemiyor ağlıyor bağırıyor kapatin şunu diye
Elleri kesinlikle ıslak kalsın istemiyor hemen kurula diyor
Ve bir süredir artık hiç bi oyuncagiyla oynamiyor sadece alfabeleri var ahsap bul tak, onlarla ve sayilarla oynuyor devamlı “birleştir” diyor (babasiyla oynarken harfleri yan yana koyup al,ak,an gibi bak bu a bu da n birlestir an diye okumayi öğretmeye çalışmış) hep okumak istiyor zaten ikili harfleri okumayı öğrendi dedigim gibi cok akıllı ama bu takıntılar normal mi yaa
Doktora da sorduk da her çocukta olur dedi burda yazma amacım da sizin bu yaştaki bebelerinizde de var mı böyle takıntılar ben hic çevremde görmedim