Hanımlar ben burada şüphelendiğim davranıslarla ilgili bir çok post açtım gelen cevaplarla kısmen rahatlıyorum ama bu otizm şüphesi artık bende takıntı haline geldi kızım 15 aylık her hareketi buna yorar oldum benim erkek kardeşim suan 20 yaşında otizmli annem tarafından bakıma muhtac olarak yaşıyor bu sanırım bende bir travma yarattı ve ben kızımın her davranısına acaba diyerek yaklaşıyorum. Şüphelerimi yıkmak icin psikiyatriye götürmedim ama normal rutin gittiğimiz çocuk doktoruna 2 ay önce anlattığımda muayene esnasında gözlem yaptı ve hayır ben açıkcası hiç otizmli gibi düsünmüyorum kızınızı dedi. O an rahatlamıstım ama bu kuruntu mu yoksa bu davranıslar baska bebeklerde de var mı bilmek istiyorum şimdi şüplendiğim davranısları buraya yazıcam. 15 ay ve civarı bebek anneleri bebekleriniz bunları yapıyor mu lütfen yazarsanız sevinirim🥺🙏
Oyuncak bebeklerin gözlerini açıp kapatma
Her odanın kapısını açıp kapatma
Merdiven yada eşik gibi bir yer gördüğünde defalarca kez üzerinden inip çıkma
Aşırı hareketlilik
Kollarını çırpma (bunu heyecanlı veya sevincliyken yapıyor)
Sinirlendiğinde kafasına vurma
Oyuncak arabaların tekerleklerini döndürme
Aklıma gelenler bunlar..
Bunların dışında mesela anne baba mama dede hadi dur gibi kelimeleri var, parmağıyla istediğini gösteriyor, bunu getir bunu al gibi komutları alıyor, gözün nerde ayağın nerde diye sorduğumda gösteriyor, göz teması var.
Lütfen cevaplarsanız çok sevinirim🙏🥺