Anne888 eğer yükselme eğilimli ateşse parasetamol kullanmaktan çekinmiyorum. Ateş varsa ağrı da vardır nihayetinde. Geçen 37,5 oldu ateşim vücudum karıncalanıyordu tenime değen tişört bile ağrıtıyordu. (Enfeksionel hastalık geçirirken) eğer bebeğim de böyle bir hastalık geçiriyorsa o şekilde 39lara kadar bekletmenin çok da mantıklı olmadığı kanaatındeyim - kendimce-.
Ancak normal gribal, diş, aşı vs kaynaklı bir ateşse elbette 38lere kadar vücudun savaşması doktorlara göre daha iyi bir seçenek. O noktada ben de üzerini inceltip oda ısısını dengeleyerek, gerekirse ıslak bez ile destekleme yapıyorum.
Bu biraz da bünye meselesi ayrıca. Benim oğlum 37yi geçti mi ateşi fenalaşmaya başlıyor küçüklüğünden beri. Bağışıklık sistemi alerjik bir çocuk olduğu için zayıf.
Ancak yeğenim 39 olsa ateşi koltuk tepesinde zıplayabiliyor.
Vücutların tolere etme ve reaksiyon gösterme oranı/biçimi çok farklı olabiliyor. O nedenle kişiye özel doktor tavsiyesi ile tedavi en uygunu bence.