seymayc
Merhaba öncelikle biraz uzun yazacağım 🙂
Bebeğiniz 4 aylık 5 kilo oldu değil mi ?
Öncelikle aldığı kilolar gayet iyi bunu söyleyeyim size. Doktor hanım 540 gramı şu yüzden az bulmuş olabilir diye düşünüyorum bulunduğu ayı itibariyle kilo az görmüştür yoksa 4 aylık bir bebek için sınırda olması gereken kilo 400 gramdır.
Yorumlarda bebek büyüdükçe süt yetmez yazılmış tam tersi bebek memeden emdikçe süt gelir süt nasıl azalır anne çok strese girer, bebek sürekli meme reddi yaşar, anne çok yorulur, çalışmak zorunda kalır uzun süre memeden ayrılır gibi nedenlerle azalır bir de bebeğin yapısı ile alakalı olarak istenilen kiloyu alamaz mesela alerjik bir bebektir ya da başka bir sorunu vardır annenin sütü olsa da az kilo alımı olabilir ama bebek emdikçe memeler ona göre süt üretir zaten.
Kendi annemden örnek vereceğim üç kardeşiz abim ilk 6 ay anne sutu tartı mama gitmiş profesöre gidiyorlarmış doktor ilk önce emzir kızım ardından mama ver diyormuş annem sürekli ilk önce emzirip sonra mama veriyormuş bazen 2 memeyi almazsa diğer ki beslenmeye aynı memeyi verip üstüne mama veriyormus ve 6 ayda 2 numarayı reddetmiş abim olan bütün mamaları denemişler kaşık maması bile denemişler annem daha sonra anne sütu ile devam etmiş ve annem bana dedi ki o 6 ayda bile sütün çekilmemiş dedi doktordan Allah razı olsun dedi 1 yaşına kadar da emzirmiş bir yaşından sonra da hastalanmış ve çoğul gebelik geçirmiş o yüzden bıraktırmak zorunda kalmış hatta bıraktırırken bile sütü varmış.
Gelelim kendime ben bolca meme reddi yapan ve en çok mama içen bir çocukmuşum annem beni özellikle geceleri beslemeye çalışıyormuş birkaç ay böyle beslemiş ben memeyi reddettikçe sütü azalmış ve 8-9 aylıkken tamamen çekilmiş.
Kardeşime geleyim kardeşim de sadece anne sütüyle devam etmiş ve memeyi seven bir çocukmuş ki hatırlıyorum o zamanları.
Peki örnekleri neden verdiğime gelecek olursak bebek büyüdükçe süt yetmez diyenlere bu örneği verdim memeyi annem abime memeyi unutturmadığı için sütü bitmemiş, ama yukarıda söylediğim gibi ben meme reddi yaptığım için süt çekilmiş 8 aylıkken bitmiş, kardeşim de sürekli emmesine rağmen sütü yetmiş.
Siz de strese girmezseniz emin olun sütün yetecektir ama yine de şöyle derim toparlansın diye meme üstüne mama gidin.
Galiba bir hafta yada 10 günlük bir takip süreciniz varmış size tavsiyem biraz toparlansın istiyorsanız önce emzirin ama her beslenmenizde ilk önce emzirin çünkü bebek emdikçe süt çoğalır eğer o anki beslenmede iki memeyi birden almıyorsa aynı memeyi iki kez emziririn buna blok emzirmeye deniyor ki sütün yağlı kısmına bebek ulaşıyor ve sütün daha çok artmasına neden oluyor üstüne biraz mama verin 90′dan başlayabilirsiniz toparlanmasını isterseniz. İsterseniz doktorunuzla konuşun. Bir ay sonra tadimlara başlayın ve şöyle düşünün bebek emdikce süt artar benim bebeğim ve sütüm yetiyor.
Belki dönemsel olabilir yukarıda da yazdığım gibi 540 gram az değil ama doktorunuz kendi ayındakilere göre kilosunu az bulduğu için böyle bir yorum yapmış olabilir diye düşünüyorum toparlanmasını istemiştir
Siz de bu aldığı kilonun dönemsel olduğunu düşünüp bu şekilde yaklaşin.
Beslenmenize dikkat edin eczanelerde süt arttırıcı takviyeler var beslak Solgar B12 bir tane daha vardı unuttum bunları tüketmediğinizi düşünerek yazıyorum. Tabii ki de süt çayı da var. Beslenmede protein ağırlıklı beslenin ara öğün oluşturun kendinizi yani bebeğiniz beslenirken yapabiliyorsanız bir yerden beslenmeye çalışın kuruyemiş kuru meyve olur hani bir salata yaparsanız yeşillik alerjik bir durumu yoksa peynir koyarsinız bir yandan bebeğiniz beslenir bir yandan atıştırırsınız her zaman için demiyorum ama sizin de aç kalmamanız gerek.
Geceyi de şöyle yapın yine en fazla 2 beslenme blok emzirme ve ilk beslenme de mama hatta mama tok tutar kilo için uyku da önemli 🌹🌹