Atahanleon 9. Ayda kızamık aşısı özellikle çok göç alan bölgelerde öneriliyor 12.ayda yapılacak olan KKK aşısı zaten takvimde önceden olan bir aşı yani zorunlu. 9. Aydakini yaptırıp yaptırmamayı ailenin tercihine bırakabiliyor dr lar. Eğer kapalı bir çevrede yaşıyorsa aile, dışarısıyla çok teması,geleni gideni yoksa, kreşe veya okula giden başka çocuğu yoksa, toplu taşıma vb kullanmıyorsa yaptırmayabiliyor ama risklerin iyi değerlendirilmesi gerekiyor. Yine doktorunuzla görüşerek son kararı vermeniz en doğrusu