Merhaba Arkadaşlar,
48,5 kilo ile planlı olarak gebe kaldım ve 62 kg ile gebeliğim sonlandı. Şu an bebeğim tam 5 aylık ve ben 49- 50 kg bandındayım. Meslekte 8 yıl aktif çalışan bir diyetisyen olduğum için bilimsel veriler ve deneyimlerimi aktaracağım.
1- öncelikle sütünüzün fazla ve kaliteli olmasını istiyorsanız yeterli ve dengeli protein yağ karbonhidrat içeren bir beslenmeniz olmalı ve su tüketiminiz 2,5 litrenin altına düşmemeli
2-Süt yapar mantığıyla kesinlikle fazla hamurlu ve pilav-makarna gibi yiyecekler tüketmeyelim (her ne kadar uzman da olsam lohusalık dönemlerimde büyüklerimin deneyimleriyle ben de fazla bulgur tükettim ama hiç bir değişiklik olmadı, annelik içgüdüsüyle bunları yaşamamız normal) çünkü sütü arttırmazlar. Tahin, pekmez, kuru dut gibi yiyecekler de sütü arttırmazlar, arttırdığını deneyimleyenler varsa ki ben de deneyimledim sadece daha fazla su içmemizi sağlayarak artışa neden olur, bu yiyecekler değil su arttırmış oluyor sonuçta.
2- Sütümü arttırdığını hissettiğim tek şey bebeğimi kucağıma alıp ona sevgiyle bakmak ona dokunmak oldu, çoğu zaman önemsemezsek de duygularımız sandığımızdan çok daha önemli.
Beslenme sistemime gelecek olursak,
Yeterli preteini almak ve uzun süre tok kalmak için mutlaka 2 yumurta tüketin, omlet olarak veya haşlama farketmez. Omlet yapacaksanız içine soğan/biber/dereotu/maydanoz/mantar gibi yiyecekler eklemek diyeti mineral ve vitamin yönünden güçlendirecektir.
- Mutlaka her kahvaltınızda 7-10 adet zeytin tüketin veya yediğiniz şeylere zeytinyağı gezdirin.
- her gün 1 tatlı kaşığı tahin mutlaka tüketin ben neredeyse her gün tükettim, sütünüz artsın diye değil artan magnezyum ve kalsiyum ihtiyacınızı karşılamak için,
- yeşillik tüketmeniz de önemli fakat ayıklayıp karbonatlı suda bekletip yıkamak çoğu zaman mümkün olmadığı için ben çok tüketemedim, imkanı olan tüketirse yine vitamin ve mineral açısından güzel olur.
- peynir her gün tüketmedim (bebeğimin gaz problemi vardı ve süt ürünlerini azaltarak azaldığını farkettim) yüksek protein içerdiği için tüketebilirsiniz
- ekmek günde 4-5 dilim tükettim en fazla, pilav makarna tükettiğimde ekmek yemedim.
- öğün planım genellikle aralıklı oruç şeklinde, bilinçli olarak değil mecbur kaldım bu sisteme çünkü bebeğimin 2.uykusunda kahvaltı yapabiliyorum (1.uykusunda ben de uyuyorum gece uykusuz kaldığım için bu uyku toparlıyor beni) 13:00 gibi kahvaltı , 18:00 gibi akşam yemeği. Arada fırsat olursa meyve veya misafir durumlarına göre atıştırmalar oldu.
- akşam yemeklerim genelde tek çeşit ve pek sınırlı değil, (4 tabak yemek yediğim bile oluyor)yemek sonrası tatlı isteği olmaması için akşam yemeğinde de yeterli pretein yağ ve karbonhidratın tüketilmesi gerek. Akşam yemeklerinde de tahin tüketmeye çalışıyorum. Salata yeni yeni yapabiliyorum, tek çeşit sebze yemeği haftada 2-3 kez etli sebze gibi yanında ekmek , bazen pilav makarna, çorba habalar sıcakken tüketmedim şimdi ara ara olabiliyor.
- yaz döneminde artan terleme ve mineral kaybı için 1 -2 şişe doğal sade maden suyu tükettim şu sıralar pek aklıma gelmiyor.
- çay çok severim bebeğim uyuyunca içiyorum
- türk kahvesi de severim ama her gün tüketemiyorum yemek sonrası minerallerin alınmasını engellediği için tüketmiyorum sonra da uykumu etkilediği için tüketemiyorum.
- diyet dışında hareket de etkili biliyoruz hepimiz, zaten bir annenin hareketsiz kalması pek mümkün değilmiş yeni anlıyorum sürekli ev işi yemek koşturma, 1 den fazla çocuğu olanları hayranlıkla izliyorum hareket edin demek çok yersiz olur ☺️
Biraz uzun oldu, buraya kadar okuduysanız gerçekten kilo vermek istiyorsunuz bence yazdıklarımı dikkate alırsanız kilo kaynı kaçınılmaz olur 💐 başarılar. 🥰