Sedauraz otizmin dereceleri var sizi öpebilir ama yabancılara tepkisi nasıl mesela daha önce görmediği biri yanına geldiğinde ona dokunuyor mu yA da göz teması var mı yaşı kaçtı bebeğinizin unuttum şu an ama bebekken benim oğlum herkesin kucağına giderdi zamanla çıktı birer birer ama 19 aylıkken başladı hiç kelimesi yoktu olanı da anlaşılmıyordu yabancı bir yere gidince huzursuzlanıyor sürekli ağlıyordu örneğin bir restoranda yemek yemek zordu bizim için ama aynı yere defalarca gidince alışmaya başladı eline araba verirdim çevirir tekerlerini döndürürdü arabayı bir kere normal sürüyorsa geri kalanında tekeriyle oynardı bir oyunda yada oyuncakta asla sabit kalmazdı bir ona bir buna koşar hiç bir etkinlik yapamazdık kitap bile okuyamazdım kaçar gider başka oyuncağı alır yerde çevirirdi bunlar hep teker teker çıktı 19 aylıkken konuşmadı legoları üst üste koymadı doktor gerilik var dedi 23 aylıkken arabaların tekerleriyle oynamaya başladı göz kontağı vardı ama belki 5 kez çağırınca bakıyordu uyaranın çok olduğu yerlerde asla kontak kurmuyordu bizimle duyguları hala bilmiyor mesela ben ağlıyorum o geliyor gülüyor mesela anlamıyor benim üzüldüğümü benim senin kavramı yok ona göre her şey onun ve büyüdükçe sorunlar arttı sürekli aynı olmuyor her ay yeni bir şey oldu bizde bir ay göz kontağı yoksa öbür ay sarılmamaya başladı normalde yaptıklarını da yapmama ya başladı hepsi yavaş yavaş geldi en son doktora götürdüm bir sürü teste soktular ve çoğunu yapamadı mesela tırmanma parkta tırmanıyor ama orda tırmanmadı kadın tırmanıyor olabilir biz burda onun bizi dinleyip dinlemediğine bakıyoruz dedi anne babaya normal olup dış dünyaya ve kişilere uzak oluyorlar kreşte hep tek başına oynarmış öğretmenleri kendine bir dünya kurmuş ve kimseyi içeriye almıyor o orda çok mutlu diyor umarım bebeğinizde yoktur ama kimseye bakmayın doktora götürün lütfen ne kadar erken teşhis o kadar kolay çözümler demek