Eren42 sinyal almadım. En geç 2 yaşında bezden kurtarmak istiyordum, 22 aylık falanken konuşarak anlatmaya başladım, lazımlıklarını ortaya çıkardım, büyüdün artık bunlara yapman gerek dedim ama zorlamadım, arada bir oturttum yapmadan kalktı. Sonra bir gün poposu hava alsın diye bezi çıkardıktan sonra geri takmadık. İlk bir iki gün çişlerde kazalar yaşandı tabiiki ama konuya hazırlıklı olduğu için büyük sorunlar yaşamadan çözdük şükürler olsun. Tam 2 yaşındaydı bezi bıraktığında ve henüz pek konuşamıyordu. Kaka diyordu her çişi geldiğinde. Yani tuvaleti geldiği zaman ne şekilde anlatacağını bilmesi yeterli. Belki ‘sinyal vermeli, gece kuru uyanmalı, kakasını saklanarak yapmalı, daha kaslarını kontrol edemiyorlar (😅)’ tarzında yazanlar vardır ya da yazacaklardır sakın takılmayın bu konulara. Hiç alakası yok çünkü. Doğumdan itibaren tuvalet iletişimi yapıp hiç hazır bez kullanmayan bir sürü anne var. Bebeklerin kasları çalışıyor. Diğer konularda da sizin onu hazırlamanız ve bebeğinize zaman tanımanızla halloluyor. Bir sabah kalkıp direk ‘artık bez yok’ derseniz bunu anlayamaz, korkar, ilk günler zaten neyin ne olduğunu anlamaya çalışarak geçer, belki kakasını yapmayı reddeder, hem siz hem çocuğunuz yıpranırsınız. Ama zaman tanıyıp anlatarak başlarsanız en azından bezi çıkarma zamanı geldiğinde artık ne yapması gerektiği konusunda az çok fikri olur, süreç daha kolay geçer. Başarılar dilerim şimdiden🌸