Leylaa_ öncelikle şunu bilmekte fayda var, mevlüt uygulaması peygamberimiz ve sahabilerin hiçbir şekilde yapmadığı, dine sonradan giren uygulamalardan biridir. Yani Asr-ı saadet döneminde hiç kimse ölen yakını veya yeni doğan bebekler için toplanıp Kur’an okutmamıştır. Dolayısıyla dinî bir dayanağı olmayan bir uygulamanın şart ve kuralları da yoktur. Vefat veya doğum için yapılacak mevlüdü meşru görebileceğimiz tek sebep birçok kişinin aynı ortamda Kur’an dinlemesine ve Allah’ın adının anılmasına vesile olmasıdır. Yani Kur’an okuyacak kişinin asla maddî talebi olmayacak ve sadece Allah rızası için okuyacak, ev sahibi de israfa ve gösterişe sebep olacak tutumlardan uzak duracaktır. Amacın Kur’an okunması olan bir evde israf ve gösterişin bulunması hakiki anlamda bir çelişkidir ve durumun ruhuna aykırıdır. Tabi ki gelen misafirlere ikramlık birşeyler hazırlanır ama ölçüyü kaçırmama gayretinde olunur. Başkalarının ölçüyü kaçırdığı mevlüt örneklerinden uzak durmak ve takvaya uygun hareket etmek yapacağımız işin ihlasını ve bereketini artıracaktır. Sorunuz bu değildi biliyorum ama belki size yol gösterir niyetiyle bu açıklamayı yapmak istedim ❤️
Sorunuza dönecek olursak, başta da belirttiğim gibi bu uygulamanın dinî anlamda kural veya şartı yoktur. Bu sebeple ikisini ortak olarak yapmanızda da bir mahzur bulunmaz. Dua ederken babanız için rahmet, kızınız için hayırlı güzel bir ömür dilenir. Herhangi birinin hakkından kısılması gibi bir durum yoktur içiniz rahat olsun 😊🌺