Gamzeay1 bak sana şöyle söyleyeyim. şu an yaptığın her yanlış bundan 20-30 sene sonra belki 40 sene sonra çocuğuna hastalık olarak dönecek. eski nesillerin yaptığı çoğu yanlış yüzünden çok insan mide bağırsak problemi, diyabet, hipertansiyon, böbrek rahatsızlıkları ile uğraşıyor. seçim elbette senin. ama kimse evladının kötülüğünü düşünmez. ben katı kuralcı bi insan değilim. aa bebek asla 6. aya kadar oturtulmaz aa bebeğe 180 gün dolana kadar lokma verilmez gibi şeyler demem. ancak 3,5 ay erken. gerçekten erken. yoğurt için de erken. sen 30-40 ml süt sağıyorum diyorsun ya. bebek senden çok daha fazlasını çekiyor. mama kabız yapıyor diyorsun ya düşün bağırsaklar o formül mamayı bile bazen zor sindiriyor. doktor kontrolünde doktor onayıyla geçerseniz ek gıdaya amenna onu bile çok elzem durumlarda bazı doktorlar 4. aya çekiyor. mama alan bebeklerde 5 anne sütünde 6. ay bekleniyor. bugün aç kalmasın derken yarın bebeğin mide barsak sistemini bozmayın. bana 4,5 aylık ek gıda başlanmış. cici bebelerle büyüyen bir bebekmişim. barsak tembelliğim var. 6-7 günde bir kaka yapıyorum bazı günler acıdan popo üstüne oturamıyorum. 8 aylıkken sütten kesilmişim mama da verilmemiş sadece gıda almışım. 1 yaşında inek sütü verilmiş. süt içtiğimde gaz çıkaramıyorum. laktozsuz süt dahi içsem gaz sancısından mahvoluyorum. kekin içindeki süt bile etkiliyor ve ben 27 yaşındayım. annem zamanında bunları bilse böyle yapmazdı elbette. şimdi her şeye ulaşabiliyoruz ve ileride evladın bazı sıkıntılarla uğraşmasın istiyorsan her şeyi doktor kontrolünde ve zamanında yapmanı öneriyorum sana. beni yanlış anlama lütfen biz anneler hemen bebeğimiz aç mı kaldı acaba diye düşünüp doyurma hevesine giriyoruz. çok iyi anlıyorum seni ama bunu zamanında bebeğin hazırken yapmalısın. sevgiler🧡