BenMathilda merhaba Mathi, nasılsın?
Evet evin güneş alması gerçekten önemli. Özellikle alerjik ve bronşit geçmişine sahip çocuk ve yetişkinler için.
Benim eski evimde de, bu evimde de maalesef sadece balkon camları üstten açılabiliyor. Havasız bir ortam oluşuyor özellikle kışın, soğuk havalarda. Peteklerde yanınca, evdeki nem dengesi iyice bozuluyor, havasızlık artıyor. Bu sebeple doktorun bize önerdiği ilk şey, petek üzerlerine su koymak veya su kabı alıp peteklere takmak olmuştu.
Bir de evdeki hava akışını, nem dengesini düzenlemesi için hava makinası almıştık.
Yatak odasında muhakkak çalışıyor kışın. Cam da açılmadığı için, bütün gece kendi nefesimizi soluyup durduğumuzdan sabah uyandığımızda boğaz kuruluğu, burun tıkanıklığı, bunlara bağlı kalitesiz bir uyku ve yorgun uyanma çok yaşanıyordu. Hava makinesi özellikle bu konularda çok işimize yaradı.