MinelAskEla güzel kardeşim yapmayı düşündüğünüz şeyin doğru olup olmayacağını öğrenme çabanız bile başlı başına güzel birşey. Bu sorgulama herkes tarafından yapılmadığı için müslümanları hâlâ o tablo içerisinde görüyoruz maalesef. İtikadımız yeterince sağlam olmadığında dinde asla yeri olmayan şeylere meyletmeye başlıyoruz. Allah bizim zaafımızı biliyor ve sırf bu sebeple bize bir gerçeği her gün her namazda toplamda 40 defa hatırlatıyor. Fatiha suresi o kadar kıymetli bir suredir ki bütün Kur’an’ın özeti gibidir. Maalesef anlamını bilmeden okuduğumuzda faydasını görmüyoruz. Orada geçen bir ayet şöyledir: “Ancak sana kulluk eder ve yalnız senden yardım dileriz”. Allah aramıza aracı olacak hiçbir şeyi kabul etmiyor, bu müthiş birşeydir. Bir tarafta bütün herşeyin yaratıcısı olan Yüce Allah, diğer tarafta bütün noksanlığı, acizliği ve günahlarıyla kainatta nokta mesabesinde olan kullar. Allah kullarına o kadar kıymet veriyor ki bu derece farklı uçlarda bulunduğumuz halde araya aracı koymadan direkt onunla iletişim kurmamıza müsaade ediyor. Oysa sadece insanlar arasındaki hiyerarşide bile üst konumlarda olan birilerine aracısız bir şekilde direkt ulaşmak mümkün olmuyor, sadece bu kıyası yapmak durumu anlamada yeterli olacaktır. Allah başka bir ayette şöyle buyuruyor: “Kullarım sana beni sorduklarında bilsinler ki şüphesiz ben yakınım, bana dua ettiğinde dua edenin dileğine karşılık veririm. Şu halde benim davetime gelsinler ve bana iman etsinler ki doğru yolu bulabilsinler”. O yüzden herhangi bir kişi veya mekandan medet ummak kişinin imanını tehlikeye atacak boyutta sakıncalıdır. Çok fazla kişinin o kiliseye gitmesi durumu değiştirmez, birşeyin yaygın olarak yapılması o şeyi dinen normalleştirmez. Dövmenin günümüzde moda haline gelip birçok kişide görülmesi hali gibidir ki bu durum caiz olmadığı gerçeğini değiştirmiyor. Oraya gidip dualarının kabul olduğunu iddia edenlerin durumu da şudur, Allah bazen kullarını bu tür şeylerle imtihan eder. “Bakalım duasının kabulünü benden mi bilecek medet umduğu şeyden mi?” diye. Maalesef bu imtihanı göremeyenler “ben şunu yaptığım için duam kabul oldu” derler. O yüzden söylenilenler aklınızı asla kurcalamasın. Allah’ın dualarımızı kabul etmesi için bizim bu tür şeyler yapmamıza ihtiyacı yoktur. O’nun bizden tek istediği kabul olunacağına inanarak samimiyetle dua etmemiz ve duamızda sabırlı davranmamız, bununla birlikte fiilî olarak gayret gösterip tevekkülü hakkıyla yerine getirmemizdir. Peygamberimiz bir hadisinde “dua ettim ama kabul olmadı” demediği müddetçe kulların yaptığı duaların mutlaka kabul olacağını söylüyor. Ama hakkımızda hayırlı olanın ne olduğunu bilmiyoruz. Belki ısrarla istediğiniz şey sizi mutsuz edecek, zararını göreceksiniz. Bunu aciz halimizle biz bilemiyoruz ama Allah biliyor ve bizi zararı dokunacak şeylerden koruyor. O yüzden sabırla isteyin ama olmazsa hayırlısının bu olduğu teslimiyetini gösterin. Duanızın illa olması için kiliseden medet ummak gibi yanlış yollara tevessül etmeyin çünkü yapacağımız hiçbir şey dualarımızın kabul olması için Allah’ı mecbur bırakamaz. Hayatımıza tatbik etmemiz için gönderilen Kur’an’da geçen Fatiha suresini bir kez daha bu niyetle okuyun ve özellikle bahsettiğim ayeti yaşayışınızda bizzat uygulama gayretinde olun. Allah’ın verdiğinin de vermediğinin de imtihan olduğu gerçeğini aklınızdan hiç çıkarmayın ve imanınızı yanlış olan her uygulamaya karşı sağlam bir şekilde koruyun. Rabbim gönlünüzden geçirdiklerinizi hayırlı şekliyle kabul etsin 🤲🏻❤️