Seliminannesifatma benim kızımda çok yemek seçerdi, bunun bir davranış bozukluğu olduğunu farkettik. Yeni tatlara kendini kapatıyordu.
Çözümü, tabağını bitirmeden farklı bir şeu yiyemeyeceğini, farklı bir alternatifi olmadığını ona öğretmek oldu. Kahvaltı tabağı bitmiyorsa öğlende de kahvaltıdan kalanı bitirdi mesela.
Bu şekilde çok şükür, hem yemeklerini bitirmeyi hem de yemek seçmemeyi öğrenmiş oldu. Elbette sevmediği şeyler hala var ama bu reddetmek değil, damak zevkiyle alakalı artık. Kahvaltıda sigara böreği, labneli dereotlu omlet, patatesli omlet genelde kurtarıcı oluyor benim için. Peyniri direkt yemeyi sevmiyor mesela ama yumurta veya böreğin içinde yemeyi seviyor gibi.
Oyun konusunda da kendi oyun kuruyor,
Özellikle peluş oyuncaklar, oyun evi, doktor seti. Günü bunlarla geçiriyor, farklı oyunlar kuruyor kendince. Hava güzelse dışarda oluyoruz zaten. Muhakkak parka veya bahçeye götürmeye gayret ediyorum.