Ndrg-12 Hanımlar kızım 22 aylık. Otizm veya zeka geriliği ile ilgili bir sorunumuz yok yani bu anlamda sağlıklı bi çocuk. Ancak iki kelimeyi yan yana getiremedi henüz. Biz deyince kelimeleri tekrar etmeye çalışıyor kendince ama çoğunlukla kendi iradesiyle çok konuşmak istemiyor. Emziği bıraktık. Tv de izlemez. Telefona da bakmaz. Yani zamanı mı gelmedi anlamadım, doktorlar iki yaşa kadar iki kelimeyi yan yana getirmesini bekliyoruz diyorlar. Var mı böyle olup birden konuşmaya başlayan bebeler? Bu arada kızım 1 yaşındayken kardeşi doğdu şuan 9 aylık. Onun da etkisi olabilir mi?
Kadifemsii Ndrg-12 kızım 27 aylık tam 2 yaşındayken tek tük konuşurdu işte baba dede gel git ver al gibi şuan herşeyi söylüyor aklına gelebilecek herşeyi cümle kuruyor bizimle sohbet ediyor . Son 3 ayda oldu herşey yani sizinki içinde geç kalınmış birşey yok bi bakmışsın bir anda herşeyi dillendiriyor 🌸
Aliyeylmz27 Ndrg-12 benim kızımda iki yaşında çoğu Kelime şeyler yani hemen hemen konuşur mesala buzdolabı ni açar anne ben bndn istim sundn ver falan konsur yani hep ama canını sıkma yani çocuktan çocuğa değişiyor bu durum 1 yaşında konuşan bile oluyor bazen ..😊
asyanin_annesi35 Ndrg-12 sus sus insAllah postunu görmez yoksa Allah korusun çocuğunun zekasinda sorun var der 😬
Ndrg-12 Aliyeylmz27 bi arkadaş var onun kızı da bizimki gibi ama ara ara iki kelimeyi yan yana getirebiliyor bizde hiç yok
asyanin_annesi35 Ndrg-12 eğer her şey yolundaysa ki yolunda demişsiniz bence bekleyin kötü düşünmeyin hemen 🌸 her çocuk farklı gelişim sağlıyor çünkü
Ndrg-12 asyanin_annesi35 geçen gördüm o postu gerçekten okurken ne kadar anlamsız olduğunu düşündüm ve posttan çıktım. Çünkü ben gerçekten onun dediğinden daha fazla ilgileniyorum ekrana bile bakmıyor çocuğum. Ona göre bende ilgisizim 😀 çocuk fıtratı farklı olur sonuçta
Kadifemsii Ndrg-12 hayır götürmedim . Tek tük konuşuyordu bi anormallik görmedim . Doktor bu yaşta şunu yapması gerekiyor dedi diye bunu kesinlikle böyle olması gerekiyor olarak görmedim çünkü .
Dilaylaa Biraz üzerine düşün sürekli konuşun yani sürekli 😊 sorular sorun herşeyi anlatın mavi tişört beyaz koltuk vs vs . Kısa sürede fark eder şuan tam zamanı konuşmaya başlaması için 🌸 kardeş etki edebilir evet ama kıskançlık var mı ilgiisz kalıyor mu onlar önemli .
Ndrg-12 Dilaylaa hiç ilgisiz kalmıyor diyebilirim gerçekten tek ilgim onunla konuşmak ilgilenmek oyun oynamak. Oğlumu yedirirken kızımı da yediriyorum onda bile hassasım. Yani ilgisizlik yok diyebilirim. Konuşma konusunda da sürekli konuşuyorum her şeyi anlatıyorum soruyorum konuşturmaya çalışıyorum. Hiç susmuyorum diyebilirim. Kendi de meraklı sürekli soruyor ama dediğim gibi konuşma konusunda çok zayıf
Sevda26 Şuan kızım 23 aylık. Üçlü cümle kullanıyor baya baya da konuşuyor Emzik yok tv izlemiyor ise alıcı dilini aktif hale getirmen lazım. Bıcırbıcır tv var Buket hanımı incelemeni tavsiye ederim. Teknik çalış bolca. Bol ilgi bol oyun bol heceleme ile
elizabeth Ndrg-12 benim kızımda 2 yaşına kadar baba geldi gibi cümlelerin dışına çıkmadı tek tek söylüyodu hep. Ama 2 yaşından sonra bir açıldı ki sorma şu an 2,5 yaşında ve olduysa son 3 ay oldu birden açıldı dili. Acele etmeyin sabırlı olun içim rahat etsin derseniz de yine de götürün doktora
Mom0008 Oğlum 2 yaşına az kaldı 8 kasımda girecek kelimesi var tekrar eder ama İkili konuşmaz bazen konuşur gibi oluyor bilinçli yapmıyor ama nadir oda benm anlamında çocukları 3 yaşına doğru konuştu hep eşimin tarafındada var bakalım 2 yal kontrolünde doktorla konuşacağım tv çok izledi ondan kaynaklı olabileceğini düşünüyorum son zamanda hep kitap okudum üstüne biraz düştüm oyun vs daha sıklaştırdı kelime sayısı arttı o dönemde tv biz bile izlemedik açılmıştı baya
Ndrg-12 Mom0008 benim de kardeşi doğduğunda bi ara tv ye düştü ama sonra düzelttik işi. Tv yi bıraktık artık. O dönemde mi geriledi acaba
Tomvejery Ndrg-12 benimde 2 oglum var büyük 2 bucuk yasında kücük 14 aylık ama büyük oglumun konusmadıgı hiç bişey yok 4 yas bir cocuk gibi masallah her cümleyi söyler anlatır bu durumda kelimeleri varsa korkma zamanla hızlandırır