Süt sağma makinesi ile sağ bence arkadaşım. İlk süt sulu oluyor, sonrası yağlı. Yağlı daha faydalı. Sağdığını da buzluğa koyarsın, diş çıkarma zamanında kullanılıyormuş (yeni duydum bilgim yok araştırsın).
Sağılan anne sütü:
Oda sıcaklığında 3 saat,
Buzdolabında 3 gün,
Buzlukta 3 ay saklanıyor diye okumuştum.
Hatta Aptamil’in canlı eğitiminde yeni öğrendim gün içinde sağdığın sütü buzdolabında biriktirip sonra buzluğa koyabilirmişsin.
Ben kızımı 1,5 yıl emzirmiştim, oğlumda da öyle olacak sandım ama 2,5 ayda gitti, yarın tam 4 aylık olacak.
Her gün defalarca kez biberon yıka, gecenin bir yarısı çocuk ağlar suyun kaynamasını bekle, mamanın sıcaklığını ayarlamaya çalış o kadar zor ki…
Lütfen eşine söyle, seni hiç üzmesin, kimsenin de üzmesine müsaade etmesin.
Allah bağışlasın yavrunuzu, çok şükür ki ona verebileceğin en muhteşem şeyi veriyorsun. Geçen aylarda okudum ki bebeği emzirmek sadece karnını doyurmak değildir, annenin bebeğini emzirmesi bebek için en güzel ve en önemli sosyalleşmedir.