Nevinmurat Kızlar anne ve babaların korkusu sma hastalığı neden oluyor , 3 4 aylık bebeklerde belirtileri neler ? Çok var bu hastalik sosyal.medyada hep karşıma çıkıyor Rabbim yardım etsin çok zor ve acı
Elifdm Nevinmurat Mayıs 2022 tarihimden itibaren doğan bebeklerden alınan ikinci topuk kanı ile sma testi yapılıyor artık devlet tarafından eğer sonuç pozitifse aranıyor aileler negatif ise aranmıyorsunuz 3 4 aylık ise bebeğimiz yapılmıştır test.
charlotte Nevinmurat cocuk planlamadan once testini yaptirdim. Her genis ailede 50 kisiden 1i tasiyici oluyormus. Bende ciksaydo tasiyicilik esime bakacaklardi. Onda da olsa tup bebek onereceklerdi. Cok sukur cikmadi. Allahtan testini yaptirmisim. Bebeğim hipotonikti hastanede yatti. Sma nin en onemli belirtilerinden bu. Enfeksiyonu varmis sadece. Genetik bir hastalik mutlaka cocuk yapmadan test yapilmali.
yorgunanneeeee Anne ve baba taşıyıcıysa doğacak çocukta yüksek ihtimal sma lı doğuyor. Eğer sadece anne yada sadece baba taşıyıcıysa o zaman çocuk hasta olmuyor ama taşıyıcı oluyor. İlk çocuklar genellikle sağlıklı olup 2 çocukta hastalık çıkabiliyor. Test yaptırıp taşıyıcı olup olmadığınız öğrenip bu hastalığa engel olmanız mümkün ama insanlarımız bizim ailede yok bizi bulmaz diyip gerek görmüyor. Ama genetik değil bu ailede kimsede de olmayabilir gelip Allah korusun seni de bulabilir o yüzden test yaptırmakta fayda var. Allah şifa versin tüm çocuklara 🙏🏻
Nevinmurat Elifdm 5 aylık olduk biz korktum bende çok yaygın hastalık ya ,rabbim sen Bebeklere ailelere yardım et
Melissamom Elifdm benim bebegim 10 mayista dogdu. Yogunbakimda kaldigi icin iki topuk Kani da hastanede alindi. Bu tarama 9 mayis itibariyle basladi normalde ama bebegimin yattigi hastane haziran itibariyle taramaya baslamis. Yani benim cocugumda bakilmamis maalesef
Nevinmurat Maviim Ya topuk kanları alındı ama o sırada benim bebegim sarılıktan yattı yoğun bakımda , ilk anneligim sürümde yoktu erken doğum yaptım süttüm gelsin diye mücadele ederken sormadım onu
Maviim Nevinmurat Anladım canım hastaneyi arayıp tekrar bilgi alma şansınız var mı kayıtlarda vardır test sonucu bizim öyleydi
Elifdm Nevinmurat benim bebeğimde 30 Haziran doğumlu yoğun bakımda yattı ikiside hastanede alındı ama sağlık ocaklarında alıyor topuk kanını beni aramışlardı almak için bende hastanede alındığını söylemişti
Nevinmurat Melissamom Benim 24 Mayıs’ta oldu dugumum ,inşallah rabbim sağlıkla buyumalerini nasip etsin kaç aylık bebeğin
charlotte Nevinmurat iki topuk kanı aldırdık iki benegime de kimse iletisime gecmedi cok sukur. Zaten sma olma ihtimalleri yok cocuk yapmadan kendime sma testi yaptirdigim icin. Genetik bir hastalik sonucta :)
Nevinmurat Elifdm hastanede yatarken bana da dediler biz aldık topuk kanını sağlık ocağına bildirsin dediler ,,, o zaman bize bu test yapıldı mı oluyor kimse aramadı beni
Defneduha26 Nevinmurat evet bende hastanede aldırdım 2. Topuk kanını onlar bildiriyorlar 40 güne kdr aranmadiysaniz bi sorun yok demektir