Burada çok fikir alışverişi yapıyoruz, gerek sağlık gerek özel hayat gerek kişisel bakım..
Çok faydalı bilgiler öğrendiğim oldu. Dedikodu yaptığım da.
Ailemde otizmli olunca daha da panikleyen ben, bebeğim 11 aylık olmasına rağmen alkış bay bay yapmıyor diye defalarca post açmış belki elli kere açılan postları yeniden yeniden okumuştum. Baktım buradaki postların seviyesi bana yan baktı acaba otizm mi seviyesine iniyor, aldım götürdüm bugün gelişimsel pediatriye.
Kıskaç hareketini yapabildiğini, anne baba olarak bizleri tanıdığını, güldüğünü, adını bildiğini, göz teması kurduğumuzu, sosyal ve güleç olduğunu, yürüyebildiğini, halka geçirme bul tak gibi oyuncaklarla amacına uygun oynayabildiğini, baba mama ve mem olarak 3 kelimesi olduğunu söyledim. Ancak bütün bunların yanında henüz işaret etmesi yok, sadece uzanıyor birde taklit ettiremiyorum. Aslında bir sorun olmadığının bende farkındayım ancak bunu bir uzmandan duymam lazım çünkü kuruntularım bebeğin öz bakımını yapmamı engelliyor artık dedim.
Her bebeğin gelişiminin farklı olduğunu, bütün bunları yapabiliyorsa bir sıkıntı olmadığını, 18 aya doğru bu becerilerinden herhangi birinden gerileme olur veya tamamen hiç yapmaz hale gelirse görüşmeyi yinelemem gerektiğini belirttiler. Her ne kadar halen alkış yapmamasına canım sıkılsa da bir nebze rahatladım, lütfen buradaki otizm postlarını okuyup içinden çıkılmaz hale sokmayın kendinizi. Sordukça dipsiz kuyunun içine gidiyorsunuz, en güzel zamanlarını bebeğinizi niye yaptı niye yapmadı diye inceliyorsunuz. Post bu kadar okuyan olduysa çok teşekkür ederim ❤️