AfraZeynep AselZeynepli ek gıdaya geçişte basım peki kilo durumu değişir değil mi ek gıdayla arası nasıl bebeğinizin canım bizde öbür aya geçeriz dedi doktorumuz hadi hayırlısı 🤪😱
AselZeynepli AfraZeynep zaten ek gidaya geçince daha cok kilo alinmiyor aslinda 6 aylik olduktan sonrs az az kilo alimi oluyor 1 yas civaı hiç kilo almadıkları bile oluyor . Bebegimin de ek gida ile arasi iyi masallah hic blendr kullanmayin ilk baslarda catalla ezin salcali baharatli sekerli ve tuzlu ve yapay gidalardan uzak durun unutmayin ilk iki yil bebeginizin gelecegine sagligina yatirim yapiyorsunuz 🤗
AfraZeynep Ayliz siz nerede otuyorsunuz hangi doktor bende geleceğim oraya 🤣 ne yapmalıyım bilmiyorum İnan’ın takmıyorum sizin şu yazdıklarınızdan sonda içime bir su serpildi yani kensinlikle annem bizi böyle büyütmüş uyandırmadım uyanmadınız dedi bende uyandırmadım benim bebeğimde uyanmadı acaba siz uyandırdınız mı iki saate bir yoksa kendimi uyandı bu alışkanlığı kendimi kazanıyor siz mi aşılıyorsunuz onu merak ediyorum şuan 🤷🏻♀️ Belki yanlış olan benim yaptığımdır kim bilir. Sizin bebeğiniz şuan kaç aylık Canım geceleri uyanıyor mu 4 ayda bıraktı mı ?
Ayliz AfraZeynep benim bebeğim 7 aylık. Neredeyse 3. Ayından beri gece uyanmıyor. Dreamfeeding yani rüya beslenmesi denen şeyi uyguluyorum. Ben emzirmiyorum. Mamasını atıyorum 12 de verdiysem en son 2 de uykudayken uyandırmadan tekrar besliyorum. Ve sonra gece sabaha karşı yine uyandırmadan 6 gibi besliyorum. Böylece uykusu bölünmemiş oluyo. Uzun ve kaliteli bir uyku uyuyo sonra 10 gibi kendi uyanıyo. Kahvaltı yaptırıyorum yarım saat sonra falan hem kendine gelsin iştahlı yesin diye. Hemde altını değiştiriyorum ve yumurtasını haşlıyorum.
AfraZeynep Ulkusnem işte bunu hiç yapmadık eğer yaparsam o mutlu bebek gider diye korkuyorum uykusunu almadığın da çok ağlıyor içim parçalanıyor. Siz uyandırmadan mı emziriyorsunuz ? Bizim kız sabah uyanıyor ve gülücüklerle emziriyorum uyanamadan ağzını açmıyor ki bir kere gözü açılınca da uyanır daha uyumaz diye korkuyorum 😂 ben ne yapayım bilmiyorum
Esraarass AfraZeynep benim kini de ben gece bir defa kendim emziriyorum. Uyanmadan emiyor zaten acıkmış oluyor. Sonra tekrar yatağına koyuyorum uykusuna devam ediyor
AfraZeynep Aksannn işte bende aynı mantıkla ilerledim canım hiç uyandırmadım bebeğimi ama ben kan şekerini kontrol altına aldıktan sonra uyandırmadım öyle söyleyim kan şekeri düşebiliyor bebeklerin 😑 uyandırmadım uyandırmadım oda hiç uyanmadı. Aç olsa uyanır dedim doktora gaz soru bitince uyanmaz dedi aç olunca uyanır diye birşey yok muş aslında bebek ilk zamanlar gazdan dolayı uyanıyormuş iyi de biz iç gaz sıkıntısı da çekmedik 🤔 ondan sanırım uyanmadı diyorum kendi kendime bende doktoruma daha brişey demdim peki uyandırıım dedim ama uyandırmayacağım 😂 sizin bebeşiniz kız mı erkek mi allah bağışlasın inşallah bütün bebekleri ❤️ Bana daha çok eziyet çünkü gündüz hiç uyumuyor yarım saat anca 😬
Aksannn AfraZeynep erkek benim bebeğim. Valla doktor ne dedi anlamam benimki açlıktan uyanıyor deli gibi aranıyor. Emiyor sonra uyuyor gazla ilgili sorunu olunca uyumuyor. Ve memeyi tutmuyor. Bebeğini en iyi sen tanırsın bence. Kafaya takma. Benimki de gündüz uyumuyor ne diye eziyet edeyim bebeğime.
AfraZeynep Goktugmom bende öyle okudum araştırdım ama Doğum kilosu ne kadar sizin bebeğinizin Pazar göre de hesaplıyorlar canım bizim kız 4 kilo doğduğu için her ay bir kilo aldığı içinde bir anda 700 gr alması mı sınırda bilemedim ama benim bebeğim gayet sağlıklı ve sıhhatli elhamdulillah rabbim kötü günlerini göstermesin hiç bir bebeğin 🤲🏻 O yüzden bu kilo mevzusuna çok takılmayacağım doktorumu bu söylediğini hiçe sayıyorum yanı sizcede öyle yapmamalı mıyım ?
Goktugmom AfraZeynep kesinlikle hic takmayin sizim doktor biraz bilincsiz bence bu kinuda biz 36 haftlaik dogduk 2600 du bebekler ilk 2 3 ay 1er kilo alir 3. 4 aydan sonra 600 gram almasi yeterlidir dediginiz gibi saglikli olmasi yeterli cok kikoda iyi birsey degil bence
AfraZeynep Zeynocan34 kesinlikle uyanık olduğu her saat başı belki saat başı olamdan bile istediği zaman emziriyorum bir ara iki saate bir emmek istedi isteğini karşıladım çünkü inatlaşırsam meme reddine çevricek diye korktum 😟 o yüzden eşimde takılma diyor kızımız sağlıklı en azından anne sütü alıyor bunları düşünme diyor öyle yapıyorum ben de sadece merak ettiğim doktordan bunalRı duyunca bir hışımla post açtım 🥴 bir anlık anne iç güdüsü işte ama şimdi burada okudum ve biraz da olsa içim rahatladı teşekkür ederim 🤲🏻
AfraZeynep utkununannesi_ aynen canım maşallah benim ve bütün bebeklerimize 🤲🏻🥰 allah nazarlardan saklasın. ❤️ Doktorumun zihni bulanmış bence sırada en sonduk sanırım bizden önce yorulmuş iyice 😂
AfraZeynep [silindi] evet öyle bir kesim var ve ben buna çok karşıyım kayınvalidem de görünce seviniyor kilolu yavrum bilmem ne diye elimde olan birşey değildi çoçuğa az yediremezsim içerde rabbim böyle nasip etmiş böyle olmuş zayıf olsaydı da üzülmezdim çünkü sağlığı sıhhatli ve eli ayağı düzgün rabbimden başka ne istenir ki kilo alınırsa verilir de Allah’ın izniyle o yüzden şuandan itibaren okuduklarımla da beraber içim rahatladı 🤷🏻♀️ Teşekkür ederim sizlere
[silindi] AfraZeynep aynen öyle benim arkadaşımın oğluda 4 aylıkken 10 kiloydu. Sadece anne sütü veriyodu yani yapıcak bişey yok mecbur emicek. Demekki sütünüz yarıyo maşallahh
AfraZeynep Prensinannesi23 hay ağzınız bal yesin 🤗 gerçekten çok sağolun yanı bu değişik bir algı mı bilmiyorum ama inşalara göre değişiyor bu kilo kavramı sanırım bunu duymam beni çok üzdü doktorumdan o yüzden bir hışımla yazdım buraya ama doğru olan sizin dediğiniz ben araştırdığımda da böyle yazıyordu siz kaldırıyormuydunuz bebeğinizi hiç peki 😑
Prensinannesi23 AfraZeynep hayır canım 2. Ayından beri doktorumuz gece uykusu da bebeğin gelişimi için çok önemli bir faktör uyandırmak ilerde alışkanlık yapar ve bu sefer bu sefer uyku kalitesi düşer gece yeme alışkanlığı arttığı için ileri de obez olma riski taşır dedi benim bebeğim 3 aylık en son 12-1 gibi emiyor sabah 7 de uyanıyor hem ben uykumu almış oluyorum bebeğimle çok rahat ilgileniyorum hem de bebeğimin gün için de hiç huzursuzluğu olmuyor ve kilomuz da 6500 gayet iyi gidiyoruz 2800 doğdu 😊 sizinde hesapladım günlük 34 grama tekabül ediyor gayet güzel bence artık doktorlara da güvenemiyor insan 🤦🏻♀️
[silindi] AfraZeynep ayına gore fazla degıl aylık 1 kılo almıs olması gerekn kıloda sadece bıraz fazla kılolu dogmus o kadar yanı
AfraZeynep [silindi] evet kilolu doğduk Canım aslında kontrollerimde hiç böyle bir durum da yoktu kilosu bana sürpriz oldu 🤗
Meryemmtemev AfraZeynep kendi kalkmıyorsa uyandrma canım benim kızımın kilosu düşük ama ona eagmen doktorumuz gece uyanmıyorsa bölme gecede büyüme hormonu salgıkanıyor diyo
AfraZeynep Meryemmtemev maşallah doktorunuza ya gerçekten 🥰 birde bizim kine bak 🤷🏻♀️ İşte neyse yine de normal olduğunu duymak buradan insanın içini rahatlatıyor
AfraZeynep Prensinannesi23 çok teşekkür ederim ☺️ vallahi bende öyle düşünüyorum kendimi daha dinç hissediyorum mutlu uyanıyor ağlayan bir bebekte değil 🤗 sizinkide öyle işte bunu doktorlarında görmesi gerekli uykusu bölününce çok huysuz huzursuz 😟
Yekyek12 AfraZeynep saçma bir durum gerçekten.. Bence bebeğin düzenini bozmayın uykusunu alsın. O uyuduğu vakitlerde bir düzeniniz olsun sütünüzü sağın. Ben öyle yapıyorum ve sütüm fazlalaşıyor. Gece muhakkak uyanıyorum bu bazen saat 2 bazen 4 oluyor ama mutlaka yapıyorum. Gündüzleri ise bol su tüket ve bende lohusa şerbeti sütü arttırmıştı.
Domino AfraZeynep yök canım ya ben 3 aydan beri bırakmışım gece emzirmeyi zaten acıkdıkça uyanır sanki yenidoğan mı😒 sen hiç düzenini bozma kendi acıkdıkça uyanır
Devushka AfraZeynep biz mama içiyoruz sadece benm kızımın gece uykusu 12/13 saat dr uyandırma dedi ama benim içim elvermiyor şahsen o kadar açkalmasına 2 defa da olsa mama yapıyorum gece kalkıp çok aç gbi içiyor uyuyor gözü kapalı zaten uyanmıyor
Handan57 AfraZeynep ill 1 ay kaldiryodum canim zaaten oglum suan 2 aylik 2 de 3 de uyur 5 de kalkar düzeni 7 de 9 da uyanır böyle kendisi ne zmn kalkarsa zaten 2 sattr 3 sattr bi kalkıyor düzeni kendi kurdu 40 çıktıkdan sonra
Zhnce AfraZeynep yok artık ya benim oğlum 12 aylık 9 kilo daha yeni oldu Tamam bizimkimde de alım az ama doktorum hiç bu zamana kadar böyle konuşmadı Maşallahı var sizinkinin boş yere uykusunu açmak mantıklı değil uyku bile besindir bebekler için