Merhaba anneler. Neden ay olarak yazdın diye soranlara şimdiden söyleyim oğlum 2,5 yaşında değil 2 yaşında da değil 😁 1 ay bile fark ediyor bu sebeplerden ay olarak yazdım.
Ben konuşmasını, boyunu, kilosunu vs hiç bir zaman dert edinmedim hala da edinmiyorum ama bir post gördüm bende biraz konuşmak istedim.
Oğluma doğduğundan beri babası ve ben bakıyoruz. Eşim çok ilgili bir babadır. Bende ev işlerinden çok oğluma zaman ayırmaya çalışırım elimden geldiğince. Oğlum doğdu ve 2-3 günlükken tv açıktı kafasını baykuş gibi çevirip sese yani tv çevirince biz tv yi kaldırdık. Hala da evimizde yok. Bir ortama girdiğimizde tv var ise onu gördüğü ile kalır. Onun haricinde 2 yaşından sonra ben psikolojik olarak bitkin hissettiğimde telefonumdan kontrollü şekilde ve zamanda oğluma program açardım. Çünkü bunalıp ona sesimi yükseltmektense bu çok daha iyi. Bir de uzun yolculuk da ( 17 saat, 7 saat ) yarım saat kadar en fazla, birlikte bir şeyler izleriz. Bizim ekranlar yakınlığımız böyle.
Bize birisi geldiğinde yada biz gittiğimizde (anneanne, teyze, dede) oğlumun dili açılır. Ama insanlar gidince gene durulur. Mesela izne gittik ablam bana oğlumun tamam, burdan korktum, çekil vs dediğini söyledi. Şok oldum çünkü bana asla demiyor.
3lü cümle yok, 2 li anne emcem, baba gitti, gibi cümleleri var. Basit cümleler ve kelimeler yani. Kitap okurum, her şeyi anlatırım, her sorduğuna cevap veririm es geçmem. Ama acaba oğluma konuşması için alan mı açmıyorum? Çünkü ne istediğini elle sesle anlatıyor ve hemen ihtiyacını karşılıyorum.