Mlk22 ben kendim verdim, açıkcası danışmandan almak bana doğru gelmiyo. Çünkğ her bebek farklı ve bi bebeği en iyi annesi bilir. Danışmanlar genelde kendisine bi yöntem belirliyo ve her bebeğe o yöntemi uygulatıyo. Haliyle kimi bebek uyum sağlarken kimisi ağlıyo. Ben çok araştırdım, kendim verdim 4 ay 20 günlüktü. bu işin püf noktası uyku alışkanlığını değiştirmek. Yani mesela ben ayağımda sallıyordum. Bebek salladığım için değil sallandığında uyuması gerektiğini anladığı için uyuyor. Bu alışkanlığı değiştirmek mesele. Onun içinde uyku rutini önemli. Her uykuya gitmeden önce benim şimdi uykum vaktim diye anlaması gerek, basit şeyler seçerseniz her an her yerde uyutursunuz. Bizimki önce beslenme sonra alt temizleme kıyafet değiştirmek ve en son emzik. Tabi bunları yaparken de sürekli uyku vakti, iyi uykular diye tekrarlıyorum. Banyo gibi kitap okuma gibi zor rutinler seçmeyin. Her zaman yapamazsınız çünkü. Bu rutini gece uykusunda da gündüz uykusunda uygulamanız gerek. Ben önce yatır kaldır yöntemini denedim, bebeğim sevmedi ağladı. O yüzden bi daha yapmadım. Sonra salla dur yöntemini denedim. Baktım rahatsız olmuyo. Ordan devam ettim. Ama bu yöntemi kurallarına uyarak yapmadım çünkü kuralı saniye tutup durup sallamak. Öyle yaptığımda uykusu açıldı uyumadı. Ben ağladıkça susana kadar salladım, susunca durdum. İlk günler uzun sürüyor. Uyku saati geçti diye acele etmemek gerek, biraz sabır işi. Ama 3 günde alıştı. Şuan 14 aylık. 5. Ayından beri desteksiz uyuyor.