Merhaba hanımlar hızlıca anlatmaya çalışacağım.
Oğlum 3,5 yaşında kronik alerjik astım bronsit hastası. 2 gündür hafif burun akıntısı vardı sadece. Yüzünde de hafif kızarıklıklar. Her zaman olduğu gibi ilk alerji ilacını verdim. İyi geldi kızarıklıkları geçti. Akıntı durmayınca aferin tarzı bir ilaç vermeyi düşündüm. Ancak son kullandığım zamanlarda aferinden pek sonuç alamadığım için elim peditusa gitti. Gitmez olaydı!
Peditusu 1 ay önce çocuk Doktoru 1,5 yaşındaki kızıma reçete etmişti. Çok benzer şekildeydi hastalığı ve 2 günde çok etki etmişti. Yalnız kızım bronsiolite yatkın bir çocuk olsa da abisi kadar alerjik bünyeye sahip değil. Bu detayı atlayarak abiye de iyi geleceğini düşündüm. 🥺
Sabah ve öğlen birer ölçek verdikten sonra akşama doğru ateşlenmeye başladığını farkettim. Öksürük de başlamıştı zaten, artış gözlemledim. Hastalığın ilerlediğini düşündüm ama gece birden tipik astım krizlerine girdi. Biraz toparladıktan sonra ilacın prospektusunu tekrar okuyunca, bronsiyal sıvıları artırdığını okudum ve başımdan aşağı kaynar sular döküldü. Zaten benim çocuğumun sorunu büyük ölçüde o sıvılarla mücadele edememesi. Bronsları da zaten dar ve tıkanmaya müsait. Görünen o ki ilaç bu durumu daha da tetikledi.
İnternette de biraz araştırınca bu ilacın gerçekten de alerjik çocuklarda kullanılmaması, yüksek ateşli durumlarda da havaleyi tetiklediği için kullanılmaması gerektiği yazıyordu.
Sabaha ilacın etkisi gittikçe, biraz da steroidli ha a yardımıyla çok şükür şuan toparladı gibi. Umuyorum artmadan iyileşir Allahın izniyle.
Siz siz olun doktora danışmadan kafanıza göre ilaç vermeyin.
Alerjik bünyeli çocuğunuz varsa bunu mutlaka doktora belirtin ve tedaviyi ona göre sürdürün.