Deletedmom_297 cannm bu yaklaşk 8 10 sennediir ülkemiz de olan ve göç sebebi ile yetersiz beslenme yeteri kadar hijyenin sağlanamamş kişilerden bulaşan bir virüs 6 yaşna kadar her çocuğun mutlaka yaşayacağı bir durum yüksek ateş ishal ve kusma ve baazı bebeekleer ağır geçirip tedbir alnmadndan dolayı bir çok bebek hayatnı kaybetti bu aşı 2 ve 3 dozlu uygulanmakta 3dozllu olan 2.ayda4.ve6.ayda uygulannyor 2 dozlu olanda 4ve5.ayda daha önceden hastanelerimiz ve sağlık sistemi bu kadar geniş değildi o yüzden rota virüsü olann bebekler hayatni kaybedebiliyordu ama šoyle bisi var aşı dahha önce sağlık Bakanlığı tarafından aşı takvimindenn çkarlmş çünkü içerigi biraz tehlikeli olabbiliyormuş alerjik reaksiyon vs yani aslnda bu aşı yaplmadan önce bebeklere test yaplması gerekkir ama yaplmyor ve sağlık Bakanlığı bunu zorunlu tutamyor yan eetkilernden dolayı dolar baaznda satlan bi aşı igne değil ağız yolu ile yaplyor bn en son sordumda 235tl fiyatı vardı... her bebeğin yaşamasi gereken bir durumu vucuduna böyle tehlikeli birseyi veriip ben bebeğimin zarar görmesini istemedim bu aşı sadece hafif atlatmasna yaardmcymş... zaten ilaç firmalarının politikası hastalığı azalt ama asla tamamen iyilestirme . Tercih tabiki annelerin bunlar bnm görüşüm... sonuçda hastennelrrimiz artk daha çok gelişmiş. Rabbim yavrularımızi korusun🙏🙏🙏🙏