hasinesoysal Kızlar merhaba benim sorum 35 haftalık doğan bebekle 40 haftalık doğan bebeğin gelişimi aynı mı olmalı yada gelişimi 5 hafta geriden mı takip etmeliyiz
Mutluaile11 hasinesoysal canım hiç kafana takma geriden geldiğini düşünme ve takip etme bende öyle yaptım 33 haftalık dogmustu. Hiç kıyaslamadim…
neslicanben hasinesoysal ilk kızım 34 de doğdu gelişimi hep 40 haftalık doğanlar gibi ilerledi hatta daha bile önde gitti kilolu ve çabuk büyüdü. İkinci kızım 28 de doğdu normalde 11,5 aylık ama 8,5 aylık olarak ilerliyor
Valtameriii hasinesoysal 35 haftalık doğan bebekle 40 haftalık doğan bebek aynı olmaz çünkü biri anne karnında süresini tam dolduruyor orda daha iyi besleniyor diğeri erken doğduğu için o verimi alamıyor ne yazık ki o yüzden 1 ay geriden hesaplıycaksınız hep, tanıdığım biri öyle yapıyordu çünkü kıyaslarsanız üzülürsünüz ki üzülecek birşey yok hepsi birşekilde büyüyor sonuçta 🤗
hasinesoysal Yildiz52 kafam çok karıştı valla ya nasıl hesapliycaz burada özel doktorda yok devlet zaten ilgisiz
Timbuktu 35 haftada doğurdum 31 ile uyumluydu. Fakat bazıların gelişimleri işlerden geliyor belli olmaz o
hasinesoysal Timbuktu ya benim 35 haftalık doğdu kronolojik olarak 2 buçuk aylık ancak 3 ay 28 günlük görünüyor ve bende 4 aylık bebek gibi olsun diye uğraşıyorum ama neyi takip etmem gerek bilemiyorum çok kafama takıyorum cok yoruldum
Yildiz52 hasinesoysal canım zaten erken doğduğu için gelişimi geriden gelmesi normal ki sıkma kendini o kadar saglikliysa sıkıntı yok kontrole gidince detaylı sorarsın
hasinesoysal Yildiz52 tayin sebebiyle birlikteyiz bir tane özel var doktoruna gittim geçen ay ancak 2 dakka dahi bakmıyor bebeklere başkada yok
Yildiz52 hasinesoysal anladım canım mecburen ona git ozamn yapacak bişey yok detaylı sor aklına takılanları mutlaka cevaplamak zorund a başka doktor varsa onada bak
hasinesoysal Mutluaile11 ya 4 aylık bebeklerin yaptığı herşeyi yapıyor yuzustuyken dönmeye kadar elini atıyor oyuncaklara yüzüstü başını kaldırıyor öyle tutuyor 7 saniye kilosu boyu da iyi tek sorun başını tutamıyor bu beni çok uzuyor şimdiye kadar hiç takmadım ama canımı çok sıkıyor çok mu umursamazim diye kendime kızıyorum ister istemez ve tüm günümü ona veriyorum egzersiz herşey ama yok tutmuyor arada çok az tutar geriye gider hemen
hasinesoysal neslicanben benim 35 haftalık doğdu ancak kendi ayında değil malesef bende anlamdım niye boyle
neslicanben hasinesoysal her bebek gelişimi farklıdır. Siz her ne olursa olsun 5 hafta geriden gelerek hesaplamanızı yapın o zaman içiniz daha rahat edecektir. Aynı gün doğan bebekler bile farklılık gösterirken bizim prematüre bebeklerimizin geriden gelmesi çok normal. Başını tutamadığını söylemişsiniz yüz üstü yatırarak karşısına geçin ve başından yukarıda oyuncak tutarak ona bakmasını sağlayın. Çok faydasını göreceksiniz.
hasinesoysal neslicanben öyle kaldırıyor ellerinden tutup kaldırdığımda arkada tutuyor sadece yoksa geriye kalan herşeyi yapıyor buda tedirgin ediyor beni
atlasrl benim bebeğim 36 haftalık doğdu, şuan doğum zamanına göre 2 aylık ama kilo boy olarak 3 ay düzeyinde. becerileri de 2 ayla uyumlu. her bebeğe göre değişiyor bunlar bildiğim kadarıyla. zamanla gelişimi hızlanıp yavaşlayabilir de
hasinesoysal atlasrl bazı doktorlarda malesef ki insani tedirgin ediyor diğerlerine yetişmeli diyorlar bunu hiç anlamadım zaten ayrıca cevabiniz için teşekkür ederim
hasinesoysal Valtameriii Bir aylık bir gerilemesi bile yok sadece kafasını tutmuyor herşeyi 4 ayla uyumlu o kafasını tutmayınca ben çok üzülüyorum sanki ben götürmüyorum doktora birşey varmış gibi hissettiriyor bu
neslicanben hasinesoysal içiniz rahat etmiyorsa nöroloji doktorumdan randevu alarak bi muayene ettirin sizde rahat edersiniz gönlünüzde. Biz sürekli takipteyiz erken doğdukları için