Dilaylaa yalnız bi düzeltme yapmak istiyorum, d vitamini eksikliğimizin sebebi özellikle Türklerin d vitamini emilimini sağlayan genlerinde bi bozukluk olması sebebiyle yeterli emilim sağlayamamasından kaynaklı, ülkemiz güneşli olmasına rağmen yeterli emilim yapamıyoruz ama örneğin İngiltere çok güneşli bir ülke olmamasına rağmen insanlarının çoğunda d vitamini eksikliği yok, Demir eksikliğinin sebebi de sosyo-ekonomik sebepler en iyi kaynaklar olan kırmızı Eti malesef ki yeterli tüketemiyoruz, bir de çoğu insanın mide problemi olması, yetersiz C vit tüketimi, kepekli ürünler, kalsiyum ve kafeinle birlikte tüketimi bunu arttırıyor, örneğin yumurta ile çay ve ya süt tüketimi gibi, evet inek sütü yararlı değil ama saydığınız şeylerin birincil sebebi değil