Merhaba.
Ağabeyimin kızı otizmli, sürece az buçuk şahit olduğum için sürekli pimpiriklilik halindeyim.
11 aylık bir oğlum var. Sosyal, gülüyor, yemek gördüğünde mama der, baba kelimesini net söylüyor, emmek istediği zaman memmm diye yanıma geliyor, başka bir odadan seslensek dahi adını tanıyor ve geliyor, göz temasımız iyi, karşısında konuşurken göz teması kurabiliyoruz, motor becerileri iyi, bu aralar bağımsız 5-6 adım attı, bizi tanıyor, arkamızdan ağlıyor.
Yani genel anlamda bir sorun olmadığının bende farkındayım. Ancak ben bebeğime naptıysam alkışı baybayı gelgeli yaptıramadım. Taklit etmedi diyebilirim. 3-4 kere bay bay yaptı bıraktı, alkışı bir kere istemli istemsiz yaptı o kadar.
Forumda o kadar çok otizm başlığı açılıyor ki ve hepsinde o kadar ayrı şeylerden bahsediliyor ki ben çocuğumun en güzel zamanlarını severek değil sürekli onu didikleyerek geçiriyorum. Çok bunalmış hissediyorum. 1 yaşında genel bir muayene talep edeceğim ancak alkışı bay bayı halen yapmaması normal mi sizce? Daha geç yapanlar oldu mu?