minaa10
Merhaba.
Bebekler anne karnında ilk sallantilarini yaşarlar.
Siz hareket ettikçe o anne karnında sallanır ve siz hareketliyken bebeğiniz genelde uyur.
Zaten bebekler anne karnında çoğu saatlerini uyuyarak geçirir.
Siz tam yatağınıza yatarsiniz hop hop vurmaya başlar.
Bu yüzden bebekler doğduklarında sallanmaya severek doğarlar aslında.
Fakat..
Ebeveynlerin bebeklerini ayaklarına bir yastık koyarak hızlıca sağa sola sallayarak uyutmaya çalışması, sarsılmış bebek sendromuna yol açabilmektedir. Sarsılma sırasında bebeğin beyni kafatasına çarpıp geri dönerken beyinde küçük hasarlanmalar ortaya çıkabilir.
Ama..
Bebekleri ağladığında annelerin onları içgüdüsel olarak kucağında hafifçe sallaması ve bebeğin kolaylıkla sakinleşmesi bundandır. Bu nedenle bebeği ayakta sallamak dahil hiçbir salınım zararlı değildir.
Önemli olan hafifçe nazikçe sallamak.
Bunun dışında bebekleri sallamanın tek zararı anneyedir anneyi biraz yorabilir bu işlem.
Aşiri hızlı sallamadikca problem teşkil etmez.
Sallayabilirsiniz..
Ama kendi kendine uyumalarida ayrı bir güzel tabi ufak çapli bir uyku eğitimi ilede kendi kendine uyumasını ayalarlayabilirsiniz.😊